جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
ورودی نگین سبز استان بوشهر اصلاح شود/ لزوم حفظ چشم‌انداز نخلستان
بوشهر- تعریض و ایمن‌سازی مسیر ورودی شهر آب‌پخش یک ضرورت است که انتظار می‌رود در این پروژه نگاه ویژه‌ای به حفظ چشم‌اندازهای زیبای این مسیر شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- کوروش امینی: آب‌پخش به دلیل برخورداری از نهرهای روان و نخلستان‌های متراکم به عنوان نگین سبز استان بوشهر شناخته می‌شود و یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور به شمار می‌رود.

آب‌پخش به عنوان دومین شهر پرجمعیت شهرستان دشتستان دارای موقعیت جغرافیایی خاصی است که به عنوان نقطه اتصال شهرستان‌های مختلف استان بوشهر و همچنین محور مواصلاتی استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود.

ورودی شهر آب‌پخش (مسیر کلل-آب‌پخش) زیبایی‌های منحصر به فردی دارد و یکی از شریان‌های اصلی و محورهای پرتردد در استان بوشهر محسوب می‌شود که با توجه به شرایط خاص آن نیازمند تعریض و جداسازی مسیر رفت و برگشت است.

در راستای تعریض و جداسازی در این مسیر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر اقدام به تأمین و دپوی تعدادی نیوجرسی برای جداسازی مسیر کرده است که این شیوه مورد اقبال اهالی شهر آب‌پخش قرار نگرفته است.

مصوبات شورای ترافیک

در نشست شورای ترافیک شهرستان دشتستان که روز گذشته به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد، در مورد ایمن سازی و آرام سازی ورودی شهر آب‌پخش از پل کلل تصمیماتی اتخاذ شد.

اجرای جداکننده در ورودی شهر آب‌پخش به صورت موقت (قبل از تعریض و نصب نیوجرسی) و اجرای آرام سازی ترافیکی در محدوده شهرستان از جمله مصوبات شورای ترافیک بود.

بسیاری از شهروندان شهر آب‌پخش نارضایتی خود نسبت به استفاده از نیوجرسی در این مسیر را اعلام کرده‌اند و می‌گویند استفاده از نیوجرسی چشم‌اندازهای زیبای این مسیر گردشگری را از بین خواهد برد.

ورودی نگین سبز استان بوشهر اصلاح شود/ لزوم حفظ چشم‌انداز نخلستان

زیبایی‌های مسیر حفظ شود

محمدرضا علیپور یکی از شهروندان آب‌پخشی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مسیر ورودی شهر آب‌پخش دارای زیبایی‌های بسیار زیادی است که با نصب نیوجرسی این زیبایی‌ها نابود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهر آب‌پخش در دو سمت از نخلستان‌های سرسبز پوشیده شده است، تاکید کرد: انتظار می‌رود که مسئولان در تصمیمات خود نگاهی به نظر و سلیقه مردم نیز داشته باشند.

علیپور بیان کرد: مردم آب‌پخش انتظار دارند که به جای نصب نیوجرسی در این مسیر گردشگری، از بلوار و شبکه روشنایی استفاده شود که هم زیبایی‌های مسیر حفظ شود و هم ایمنی تردد افزایش یابد.

لزوم توجه به نظرات مردم

نایب رئیس شورای شهر آب پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: استقرار جدا کننده‌های نیوجرسی در ورودی شهر آب پخش حدفاصل پُل کُلل تا شهدای گمنام را نوعی دهن کجی به افکار عمومی و بخصوص دوستداران محیط زیست می دانم و معتقدم باید این کار انجام نشود.

بهزاد بویری اظهار داشت: همانطور که قبلاً هم گفته ام و به آن اعتقاد دارم و نظر همشهریان عزیز هم همین است و مکرر به مسئولان ذیربط هم اعلام کرده‌ام باید ساماندهی ورودی شهر آب پخش از پل کلل تا شهدای گمنام به‌درستی و اصولی انجام شود یعنی ایجاد بلوار و جدول گذاری و رفیوژ وسط و به کمتر از آن قانع نیستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش افزود: باید به اطلاع همشهریان عزیز برسانم که در این راستا نامه نگاری‌های فراوانی با مسئولان استانی و شهرستانی داشته ایم و بارها به‌صورت حضوری هم خدمت آنها رسیده ایم و خواسته بحق مردم را عنوان کرده‌ایم.

بویری ابراز داشت: با همراهی یکی از اعضای شورا در دیدار با مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر خواستار اجرای اصولی بهسازی ورودی شهر آب‌پخش شدیم که ایشان نیز نامه نگاری لازم با مدیرکل راهداری داشت و پیشرفت‌هایی هم در این راستا داشته ایم.

استفاده از ظرفیت شهرداری

وی افزود: حتی اعلام کرده ایم که حاضریم در اجرای این پروژه از ظرفیت شهرداری آب‌پخش هم استفاده کنیم یعنی آنها اعتبار لازم را در اختیار شهرداری قرار دهند و اجرای پروژه توسط شهرداری انجام شود و به صورت مستمر پیگیر هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش افزود: حال منتظر تصمیم نهایی مسئولان هستیم ولی مطمئن باشید تا آنجایی که ممکن است اجازه نخواهیم داد نیوجرسی‌ها ورودی شهر آب‌پخش را نازیبا و خطرات را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: البته مناقصه تعریض این محور یک بار برگزار شده که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان باطل شد و قرار است دوباره برگزار شود و انشاالله آنچه خواسته شهروندان و به سود شهر است محقق خواهد شد.

کد خبر 46937
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار