شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
صادرات گمرکات استان بوشهر به کشور چین ۶۰ درصد افزایش یافت
بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات گمرکات استان به ۵۶ کشور گفت: صادرات سال گذشته گمرکات استان بوشهر به کشور چین ۶۰ درصد افزایش یافت.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گمرکات استان بوشهر نقش مهمی در عرصه صادرات و واردات کالا دارند و طی دو ماه نخست سال جاری ۴.۷ میلیون تن کالا با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات گمرکات استان به چین، امارات، ترکیه و هند انجام شده است خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته به ۵۶ کشور ارسال شد.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات ۲۲.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۹.۶ میلیارد دلار به کشورهای چین، امارات، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، برزیل، موزامبیک و قطر افزود: این صادرات از نظر وزن ۸۷ و از نظر ارزش ۹۵ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات گمرکات استان بوشهر به کشور چین در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طی سال گذشته ۱۵.۵ میلیون تن به ارزش ۶.۸ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور چین صادر شده است.

توسعه صادرات به همسایه‌ها

سلیمانی میزان صادرات به امارات را ۲.۴ میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۷۶۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر به ترکیه صادر شد.

وی مهمترین محصولات صادراتی از استان را گاز مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره، میعانات گازی، گوگرد و دیگر محصولات پتروشیمی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۵۷ نوع کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر از افزایش صادرات به کشورهای همسایه خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌ها در استان بوشهر افزایش صادرات به کشور قطر است.

وی از صادرات ۱۱۵ نوع کالا از گمرکات استان بوشهر طی سال جاری خبر داد.

کد خبر 46942
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار