چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
سامانه‌های هوشمند نوین در جاده‌های استان بوشهر نصب می‌شود
بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سامانه‌های هوشمند جدید در جاده‌های استان بوشهر نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمیدرضا علم صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه هوشمند ثبت تخلفات سرعت شامل مجموعه‌ای از تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری الکترونیک و ارتباطات است.

وی اضافه کرد: این سامانه باید در کمترین زمان با بیشترین کیفیت اطلاعات همه ترددهای مقطع تحت پوشش از محور را به همراه پلاک، تصویر و سرعت خودرو از طریق بسترهای ارتباطی تأمین شده پردازش و ارسال کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: با نصب ۱۵ دستگاه سامانه هوشمند جاده‌ای، محور بوشهر – برازجان - دالکی - شیف به نسل جدید سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت تجهیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت بهینه عملکرد (سرعت) رانندگان و ناوگان، نسل جدید سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت که کاهش ضریب خطا را تقویت و کارایی آنها را نیز بهتر خواهد کرد در این محورها نصب می‌شود.

علم بیان داشت: برای تجهیز محور بوشهر - برازجان –دالکی - شیف به نسل جدید سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه می‌شود.

وی گفت: سامانه‌های جدید همچنین تصمیم گیرندگان استانی را در شناسایی علل بروز تصادفات جاده‌ای که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی و مطالبات اجتماعی است و همچنین مسیر حرکت خودروهای متخلف کمک می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: با پوشش ۹۵ درصدی محورها، هم اکنون تعداد ۶۴ سامانه ثبت تخلف سرعت، ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۰ سامانه تردد شمار آنلاین، چهار سامانه توزین در حال حرکت و هشت سامانه پیام متغیر در جاده‌ها فعال هستند و به صورت لحظه‌ای به رصد رخدادهای ترافیکی می‌پردازند.

کد خبر 46945
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار