سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
سایت دفن پسماند بوشهر با کار کارشناسی جانمایی شود
بوشهر- فرماندار شهرستان بوشهر گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان مربوطه سایت دفن پسماند بوشهر با کار کارشناسی جانمایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی صبح پنجشنبه در نشست کار گروه تخصصی نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت دفن پسماندها اظهار داشت: توجه به مسائل بهداشتی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است.

وی اضافه کرد: باید کار گروه تخصصی نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت پسماندها را مشخص کرده و پس از بازدید میدانی و بررسی کارشناسی بهترین محل که دارای کلیه شاخص‌ها زیست محیطی لازم است را انتخاب نمایند.

فرماندار بوشهر تغییر سبک زندگی مردم را مهمترین عامل تأثیرگذار بر سلامت دانست و بیان کرد: از مردم و همه مسئولین ادارات عضو مجمع انتظار داریم که پنج روز در هفته روزانه ۳۰ دقیقه به ورزش پیاده‌روی سریع اختصاص دهند.

لزوم تقویت پیشگیری

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: با توجه به تعریف سلامتی که رفاه کامل جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی است عوامل متعددی بر سلامتی انسان مؤثر است.

حیدر عزیزنژاد بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از این عوامل خارج از شرح وظایف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده که به آنها عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت می‌گویند.

سایت دفن پسماند بوشهر با کار کارشناسی جانمایی شود

وی ادامه داد: متأسفانه عدم توجه به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت باعث شده که منابع وزارت بهداشت درمان به سمت ساخت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی سوق داده شود یعنی توجه بیشتر به درمان.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حالی که می‌بایست این منابع صرف ایجاد زیرساخت‌های توسعه و به عبارتی پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث و سرطان‌ها و.... گردد زیرا این موارد مهمترین دلایل مرگ به شمار می‌روند.

مدیریت پسماند گفتمان غالب شود

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی متولی رصد وضعیت سلامت و امنیت غذایی شهروندان است.

صفوی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در راستای تکالیف قانونی خود را موظف می‌داند که با برگزاری مجمع سلامت استانی و شهرستانی، عوارض تهدید کننده سلامت مردم را رصد کند.

وی گفت: باید برای حل مشکلات، مسئله محور بود و در تمام تریبون‌ها مسئله پسماند را فریاد بزنیم تا بتوانیم طی سال جاری و به میزان قابل توجه‌ای این حوزه را ارتقا دهیم.

سایت دفن پسماند بوشهر با کار کارشناسی جانمایی شود

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: باید موضوع مدیریت پسماند گفتمان غالب دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و … شود.

کد خبر 46958
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار