جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
ضعف زیرساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان بوشهر/ پارس جنوبی حمایت کند
بوشهر- با توجه به کمبود و ضعف زیرساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، انتظار می‌رود صنایع مستقر در استان از جمله پارس جنوبی پای کار رفع این مشکلات باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر میزبان میزبان شایسته‌ای برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده و از شمال تا جنوب استان را این صنایع عظیم و وسیع در بر گرفته‌اند.

علی‌رغم درآمدهای سرشاری که این صنایع دارند، تاکنون مردم استان بوشهر را در درآمدها و دستاوردهای خود سهیم نکرده‌اند و شاهد چالش‌ها و ضعف‌های زیرساختی در بخش‌های مختلف این استان هستیم.

دانشگاه‌های استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌تواند کمکی برای صنایع نیز باشد ولی در حال حاضر با کمبودها و ضعف‌های فراوانی روبرو هستند که مانع از برخی فعالیت‌ها می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر که نقش مهمی در پرورش معلمان آینده استان دارد، به عنوان یکی از مهمترین و آینده‌سازترین دانشگاه‌های این استان محسوب می‌شود ولی با مشکلات فراوانی روبرو است.

ضعف زیرساخت‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی، هنری و خوابگاهی باعث چالش‌های متعددی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر شده است که انتظار می‌رود حمایت لازم از این دانشگاه صورت گیرد.

کمبود زیرساخت در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر صبح پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی راهبردی، مأموریت گرا، تخصصی، استراتژیک و به معنای تمام کلمه دانشگاه مادر سایر دانشگاه‌های کشور است.

رضا درویشی گفت: همواره این دانشگاه و نقش راهبردی آن در نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه اهمیت آن در نظام آموزشی کشور مورد اهتمام و تاکید مقامات عالیه کشور بوده و هست.

درویشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ در پردیس نسیبه با بیان اینکه مراکز تربیت معلّم -که مهم‌ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند و یا دستگاه‌های مختلف همه باید کمک کنند به آموزش و پرورش؛ همه باید کمک کنند. یک بخش مربوط به همین دانشگاه فرهنگیان و دستگاه‌های گوناگون تربیت معلّم است، بر حمایت همه جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از این دانشگاه تاکید کردند.

ضعف زیرساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان بوشهر/ پارس جنوبی حمایت کند

کمبود فضای خوابگاهی

وی در ادامه تصریح کرد: مأموریت نخست این دانشگاه تربیت نیروی لازم و تخصصی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور یعنی همان تربیت معلمان در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران است که البته وظایف دیگری نیز در کنار این مهم دارد.

درویشی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های دانشگاه، تجهیزات پردیس‌ها و عدم توسعه متناسب آن با توجه ظرفیت بالای استان تصریح کرد: در مهرماه امسال با کمبود فضای خوابگاهی برای پذیرش دانشجویان مواجه هستیم و در این راستا نیازمندهای بسیاری در حوزه‌های اداری، تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها و … داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به لزوم تقویت تعاملات بین دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: نیاز است که همه دستگاه‌های استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در کنار ما قرار بگیرند تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را کاهش داده و فضای راحت و خوبی برای تحصیل و فراگیری دانش برای معلمان فردای این کشور فراهم کنیم.

حمایت در چارچوب مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی بسیار مهم است و ضرورت دارد که به این دانشگاه ویژه توجه شود.

سخاوت اسدی بر تقویت همکاری پژوهشی بین دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد و گفت: انجام طرح‌های پژوهشی مورد نیاز این سازمان که توسط اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حمایت خواهد شد.

اسدی بیان داشت: ما نیز از دانشگاه فرهنگیان استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان و دستورالعمل‌ها و قوانین وزارت نفت حمایت و پشتیبانی خواهیم داشت.

انتظار می‌رود پارس جنوبی که با برخورداری از میزبانی شایسته استان بوشهر به ثروت بزرگ ملی تبدیل شده است، در رفع مشکلات استان بوشهر نیز کارساز باشد.

کد خبر 46965
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار