پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعات توسعه بندر خارگ انجام می شود
بوشهر- رئیس شورای شهر خارگ گفت: مطالعات توسعه بندر خارگ از نظر زیربنا و روبنای بنادر و تجهیزات انجام می شود.

یوسف وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرحی در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شده است که ویژه سامان‌دهی ۳۵ جزیره کشور و با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیرباز جزیره خارگ به‌عنوان یک مرکز استراتژیک و فرامنطقه ای در اقتصاد ایران مطرح بوده است.

رئیس شورای شهر خارگ افزود: با درخواست گروه تحقیقاتی، جلسه‌ای بین شورا و این تیم مطالعاتی انجام شد که هم اعضای شورا و شهردار نظرات و دیدگاه‌های خود، فرصت‌ها و تهدیدها را در خصوص عدم رسیدگی به مسائل بندری و جزیره‌ای اعلام کردند.

مدیر طرح فوق نیز ضمن ابراز مواضع و اهداف تحقیقاتی طرح، ابراز امیدواری کرد: ضمن لحاظ کردن ظرفیت و پتانسیل جزیره خارگ، نتیجه طرح باعث توسعه متوازن جزیره در امور و خدمات بندری شود.

حامدی بیان کرد: در توسعه جزایر در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شد طرح ویژه ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر انجام شود و برنامه عمل برای همه جزایر در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

وی افزود: برای توسعه آتی بنادر طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی طرح جامع بنادر بازرگانی برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است و می‌دانیم در چهار سال آینده از نظر زیربنا و روبنای بنادر و تجهیزات چه مواردی باید اجرا شود.

حامدی گفت: در توسعه جزایر پیش از این اختلافی بین ذی‌نفعان مختلف در ساماندهی وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شد طرح ویژه ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر انجام شود و برنامه عمل برای همه جزایر در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

کد خبر 46972
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار