پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
زمین‌های کشاورزی سند دار شوند/ لزوم حمایت از کشاورزان
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: اگر زمین‌های کشاورزی سند دار شوند که کسی نتواند تغییر کاربری دهد مسئله مهمی است و از طرفی مشکلات گرفتن تسهیلات بانکی کمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به اعزام زائران خانه خدا به حج، اظهار داشت: حج کنگره بزرگ امت اسلامی و مظهر وحدت، اتحاد و اقتدار مسلمانان است.

امام جمعه دیر افزود: مسائل فرهنگی جهان اسلام، مبارزه با شبیخون فرهنگی، برائت از مشرکین و افشاگری چهره خبیث صهیونیسم و توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام دارند در این کنگره بزرگ مطرح می‌شود.

وی مهمترین فلسفه حج را دگرگونی اخلاقی و تحول روحی و روانی دانست و بیان کرد: زائر خانه خدا از ابتدای حرکت به سمت حج تا پایان باید نیت و قصد خود را الهی و به جای بازارگردی از فرصت‌های معنوی آنجا استفاده کند.

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران و کارگزاران حج به وظیفه خود در قبال ضیوف الرحمان عمل کنند و کشور میزبان هم مصالح امت اسلامی را در نظر بگیرد و امنیت حجاج بویژه حجاج کشورمان را تأمین کند و آن حوادث تلخ تکرار نشود و زائران ما هم سفیران شایسته ای برای نظام اسلامی باشند و از هر اقدام تفرقه انگیز پرهیز کنند.

کشاورزی در درجه اول اهمیت قرار گیرد

خطیب جمعه دیر با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی، گفت: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در نظام اسلامی مسئولیت سنگینی دارند اما وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه اش وظیفه سنگین‌تری دارند چون مسئله استقلال کشور و امنیت غذایی مردم و خودکفایی به این وزارتخانه وابسته است.

وی افزود: امروز فقط بحث نان و غذا نیست بلکه بحث سیاسی هم هست و اگر جامعه‌ای از نظر غذایی و امنیت غذایی مشکل داشت از نظر سیاسی هم باید در مقابل دیگران کرنش کند.

حسینی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه استراتژیک است، یادآور شد: کشاورزی باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد و اگر کشاورزی را احیا کنیم هم مسئله اشتغال حل می‌شود و هم عوارض گوناگون بیکاری از بین می‌رود.

وی با تاکید بر داشتن روحیه جهادی در بحث کشاورزی، عنوان کرد: در دولت سیزدهم کارهای خوبی از سال گذشته شروع شده که یکی از اقدامات بحث سند دار کردن زمین‌های کشاورزی است.

امام جمعه دیر افزود: اگر زمین‌های کشاورزی سند دار شوند که کسی نتواند تغییر کاربری دهد مسئله مهمی است و از طرفی مشکلات گرفتن تسهیلات بانکی کمتر می‌شود.

وی یکی دیگر از کارهای در حال انجام را دقیق شدن آمار و اطلاعات کشاورزی دانست و گفت: مهم‌تر اینکه کشاورزی قراردادی که دولت خریدار محصولات است و در آن کشاورز دغدغه ماندن محصول روی دستش ندارد که این کار شروع شده و امیدواریم ادامه پیدا کند.

حسینی با اشاره به سالروز انفجار بمب در حرم مطهر رضوی در عاشورای سال ۷۳، بیان کرد: مردم ما چهره منافقین و جنایات آنها و به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از هم‌وطنانمان توسط این گروهک را فراموش نکنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های ریاست قوه قضائیه و همکاران ایشان و مجموعه دادگستری شهرستان دیر، خاطرنشان کرد: البته ما و مردم گلایه و انتقاد داریم و امیدواریم تحولاتی که در مرکز کشور انجام می‌شود به همه جا سرایت پیدا کند و در همه جا شاهد این دگرگونی و تحول باشیم.

قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد

امام جمعه دیر تاکید کرد: قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد و کسی که به آنجا مراجعه می‌کند احساس امنیت کند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: این سازمان از نهادهای زیرمجموعه رهبر معظم انقلاب است و یک دستگاه دولتی نیست که برخی بعضی وقت‌ها درخواست انحلال آن را مطرح می‌کنند؛ اگرچه ضعف‌هایی وجود دارد و ممکن است انتقاداتی باشد اما اظهارنظرها هم باید حساب شده باشد.

حسینی با اشاره به ناچیز بودن بودجه سازمان تبلیغات در استان و شهرستان، افزود: بعضی فکر می‌کنند که بودجه‌های کلانی در اختیار دستگاه‌های فرهنگی است که این طور نیست.

وی با تبریک روز اصناف، تاکید کرد: نقش اصناف در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تا امروز بویژه در دوران کرونا پررنگ بوده است.

حسینی با بیان اینکه بازاریان ما همواره حامی نظام اسلامی بوده و هستند، افزود: اخیراً بازاریان و کسبه اعتراضاتی در بحث مالیات داشتند که البته مالیات یک مسئولیت اجتماعی است منتها باید بر اساس شناخت و عادلانه دریافت شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و ضدانقلاب برای سو استفاده از گلایه‌های بازاریان، گفت: بازاریان همچون گذشته با هوشیاری و دلسوزی به این فراخوان‌ها بی اعتنایی کنند البته مسئولان کشور هم درد دل‌ها و گلایه‌های بازاریان را بشنوند و ترتیب اثر دهند.

تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: سیاست راهبردی کشور ما تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو بویژه همسایگان است که در این دولت تجدید روابط می‌شود.

وی یادآور شد: در سفر اخیر رؤسای جمهور ونزوئلا و ترکمنستان به ایران اسلامی تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی امضا شد که دستاوردهای بزرگی است.

حسینی با اشاره به استقبال از وزیر خارجه ایران در نمازجمعه اهل سنت حیدرآباد هندوستان، عنوان کرد: با وجود تبلیغات دشمنان که ایران را منزوی می‌دانند، مسلمانان عاشق ایران اسلامی هستند و کشور ما همچنان محبوب ملت‌های مسلمان و شیعه و سنی است.

وی با اشاره به تهدید اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، تاکید کرد: این غلط‌ها به شما نیامده است و یاوه گویی می‌کنید و مرگ حتمی شما در پیش است.

امام جمعه دیر افزود: البته اینها از فشارها از ناحیه ملت فلسطین بویژه در سرزمین‌های اشغالی عصبانی هستند که از روی عصبانیت حرف‌هایی می‌زنند البته نباید از دشمن غافل شد که اخیراً اراذل و اوباش را در ایران بکار گرفته اند.

کد خبر 46982
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار