پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
توسعه زیرساخت‌های تنگستان باید با جدیت دنبال شود
بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: بهبود شاخص‌های پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های تنگستان باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه نماز جمعه این هفته اهرم ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است که در ادامه مأموریت به جهاد کشاورزی تغییر ساختار داده شد.

وی اضافه کرد: این وزارت خانه بخشی از تأمین غذا و نظارت بر بازار را به عهده دارد که در این وضعیت جدید جهانی اقتصاد و غذا لازم است به صورت هوشمند و دانش بنیان به و شبکه منسجم تولید و عرضه و نظارت سیستمی مشکلات را به حداقل برسانند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: تفکر و گفتمان جهاد سازندگی نشانه حکمرانی مردمی و حکمرانی مؤمنین است؛ این تفکر است که می‌تواند نجات بخش جامعه امروز باشد و به عنوان دکترین اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: اینکه حضرت امام در یک فرمایش بسیار مهم ۴۰ سال پیش فرمودند نباید نان ما را دیگران تأمین کنند برای ما عیب است ما بنشینیم که دیگران نان ما را بدهند یا ندهند. امروز در مساله اکراین که بحران جهانی برای همه کشورها در تأمین گندم ایجاد کرده و خیلی از کشورها در فروش غلات خود داری می‌کنند و قیمت جهانی غله افزایش زیادی پیدا کرده است.

پهلوزاده تاکید کرد: کسانی که در گذشته با تضعیف تولید داخل و نابود کردن خودکفایی و حمایت از وارد کنندگان سودهای نجومی کسب کردند باید متوجه باشیم که آنچه نجات بخش جامعه ما شده، برنامه دولت برای حمایت از کشاورزان در خریدهای تضمینی و همچنین استفاده از کشت‌های فراسرزمینی چه در روسیه، ونزوئلا و سوریه که عده‌ای شعارشان حمایت نکردن از این کشورها بود امروز در بحران‌ها معلوم می‌شود.

وی تصریح کرد: تصمیمات نظام انقلابی صحیح بوده و راهگشا. امروز مسئله خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی مثل خودکفایی در تولید موشک است.

پهلود زاده خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور ونزوئلا که با امضای سند جامع همکاری ۲۰ ساله همراه بود نشان از راهبردی بودن روابط این دو کشور است و حضور فعال ایران در حیاط خلوت آمریکا تقویت جبهه ضد استکباری است که به تقویت اقتصاد منجر خواهد شد.

وی افزود: مبارزه با استکبار برای جبهه مقاومت حیات بخش است. رئیس جمهور ونزوئلا از بیخ گوش آمریکا می‌آید ایران و رسماً اعلام می‌کند که نظام نوینی در جهان در حال شکل گیری است و ایران و ونزوئلا پیشگام این نظم نوین هستند و عصر تجلی انسانیت نوین و عصری عاری از استعمارگری در حال پیشرفت است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: موضوع بعد ۳۱ خرداد سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید دکتر چمران است. شخصیتی که با خودسازی به جامعه پردازی هم پرداخت و با مقاومت و مبارزه با نفس خود در سخت‌ترین شرایط تحصیل در آمریکا پایه گذار مقاومت در لبنان شد.

وی تاکید کرد: امروز ثمرات این پایه گذاری به خوبی می‌توان دید که نَفَس رژیم صهیونیستی را به شماره انداخته. شهید چمران یکی از بهترین الگوها برای جوانانی است که می‌خواهند در این نظام نقش آفرین و مؤثر باشند.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: شهید چمران بخاطر تزکیه و تربیت دینی و تحول درونی، توانست در دیگران هم تحول ایجاد کند. شهید چمران نفس خودش را بنده خدا کرده بود به همین خاطر به آزادگی و به فیض شهادت نائل شد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه یاد آور شد: نکته‌ای که لازم است مورد توجه قرار بدهند این است که کسی که به عدلیه مراجعه می‌کند به تنها جایگاه احقاق حق مراجعه کرده و عدالت خواهی را تنها میزان قضاوت می‌داند.

امام جمعه اهمر بیان کرد: خوش اخلاقی و تکریم ارباب رجوع و با حوصله رفتار کردن شانیت و جایگاه عدلیه را حفظ می‌کند. کسی که مراجعه می‌کند نباید به فکر این باشد که باید برای حل مشکلش کسی یا واسطه‌ای را پیدا کند تا کارش حل شود چه برسد به اینکه به فکر این باشد که باید با تطمیع و تهدید کارش حل کند.

پهلوزاده افزود: قوه قضائیه همیشه نیاز به تحول دارد؛ هم از حیث اتقان احکام و هم از حیث قاطعیت در اجرایی کردن احکام. چرا که قوه قضائیه مجموعه‌ای است که انتظار ترویج عدالت از آن می‌رود و سلامت همه جامعه و همه دستگاه‌ها به سلامت این دستگاه بستگی دارد. و هرگونه فساد هم در دستگاه قضائی زمینه ساز فسادهای بزرگ‌تر در جامعه است. لذا نبض عدالت نظام انقلابی در دست قضات است.

امام جمعه اهرم با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بیان کرد: حیات مبلغ و روحانیت به تبلیغ و ترویج احکام شریعت هست. احساس مسئولیت و دغدغه کار تربیتی مثل نفس کشیدن مهم است که مسئولین نیز باید در پشتیبانی از این امر مهم پیش قدم شوند.

وی از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مرکز شهرستان و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی و دیدار با جوانان و طلاب تقدیر کرد و ادامه داد: به گفته امام جمعه بوشهر، ایران و استان بوشهر مدیون مقاومت‌های تنگستان است و با توجه به اینکه شاخص پیشرفت شهرستان هم تراز دیگر شهرستان‌ها نیست لازم است همت بشود و تنگستانی بسازید که شایسته تنگستانی‌ها باشد.

کد خبر 46987
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار