سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
اجازه سوء استفاده از مطالبات مردم را به دشمنان ندهید
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مردم و بازاریان همواره همراه انقلاب و مدافع نظام بوده‌اند و اگر مطالبه‌ای نیز دارند نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد کشاورزی در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام راحل به منظور تقویت و تثبیت آرمان‌های انقلاب اسلامی و عینیت بخشیدن به شعارهای انقلاب در همان اوایل انقلاب فرمان تشکیل دو نهاد سپاه پاسداران و جهاد سازندگی را صادر فرمودند.

امام جمعه گناوه افزود: نقش جهاد سازندگی در همه ادوار انقلاب اسلامی نقشی ماندگار و برجسته است و در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیروها و جوانان انقلابی و سنگر سازان بی سنگر توانستند از این خاک و مملکت و ملت دفاع و صیانت کنند و جان خود را در این راه فدا کردند.

وی گفت: نقش جهاد سازندگی نقشی ماندگار، فرهنگی، تربیتی و عمرانی بود و امام راحل با تأسیس این نهاد توانست پیام انقلاب اسلامی را به عمق روستاها در اقصی نقاط کشور برساند و پیام اسلامی و انسانی انقلاب را در میان مردم محروم عینیت ببخشد و امروز نیز این نهاد نقش بسیار مهمی در اقتصاد مردم می‌تواند ایفا کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران در سال ۱۳۶۰ یادآور شد: امروز جامعه به شهید چمران‌ها نیاز دارد.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار هیچ گاه از آرمان‌ها و اعتقادات خود دست برنداشت و در حالی که از لحاظ علم و عرفان در اوج بود، تمام دنیای خود را فراموش و از آمریکا حرکت و به لبنان به کنار مردم و محرومان آمد و به دفاع از آنها پرداخت.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز نقش این شهید نقشی بسیار ارزشمند و ماندگار است و همه جوانان و دانشجویان ما باید شهید چمران‌ها را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یارانش و آغاز هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، در حالی که دشمنان و منافقان و معاندان تبلیغات زیادی علیه ایشان به راه انداخته بودند، در راه دفاع از انقلاب و ماندگاری آن جان خود را فدا کردند.

لزوم حضور قضات در میان مردم

وی با تاکید بر اینکه جایگاه قضات، جایگاه امیرالمومنین علی (ع) و جایگاهی بسیار رفیع و بلند است اضافه کرد: امروز مردم انتظاراتی که از حکومت علوی داشتند از قضات انتظار دارند و قطعاً ریاست قوه قضائیه با این تجربه ارزشمند و گران سنگ که دارند تحولی را در قوه قضائیه ایجاد کرده‌اند اما هنوز به آن مقصد مطلوب نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حضور قضات محترم در میان مردم، مساجد و مجامع عمومی حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود گفت: اگر قاضی هستیم به این معنا نیست که با مردم قطع ارتباط کنیم بلکه امیرالمومنین علی (ع) نیز محل مراجعه در مسجد برای مردم داشتند و حضور قضات در میان مردم و جامعه می‌تواند خیلی از مشکلات را برطرف کند.

وی تصریح کرد: برخورد قاضی با مردم بسیار مهم است و قضاوت و منصب قضاوت منصب بسیار خطیری و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده آنها است زیرا که آبرو، مال و جان مردم و ناموس دست آنها است.

وی با اشاره به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام راحل گفت: امروز بیشترین تبلیغات در دنیا بر علیه نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی ادامه داد: اگر چه برخی ضعف مدیریت‌ها و کاستی‌ها وجود دارد اما نباید اجازه داد این کاستی‌ها و سو مدیریت‌ها باعث شود تا دشمنان از آن سو استفاده و موج سواری کنند.

وی گفت: مردم و بازاریان همواره همراه انقلاب و در صحنه‌ها مختلف مدافع نظام بوده‌اند اما اگر مطالبه‌ای دارد نباید اجازه سو استفاده به دشمن را داد بلکه باید هوشیار باشیم که دشمن نتواند به نفع خود از آن بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در آب گفت: با توجه با کاهش بارش‌ها و گرمای هوا به خصوص در این منطقه همه باید در مصرف آب و برق ضمن استفاده بهینه از این نعمت‌ها، صرفه جویی کنند.

امام جمعه گناوه از حضور باشکوه و گسترده مردم در تشییع و بدرقه و تکریم پیکر مرحوم حجت الاسلام محمد حسین بدری تقدیر کرد.

کد خبر 46989
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار