جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مشکلات کشاورزان و دامداران کنگان رفع شود
بوشهر- امام جمعه کنگان خواستار رفع مشکلات کشاورزان این شهرستان شد و گفت: مسئولان برای رفع مشکلات کشاورزی در کنگان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه نماز جمعه کنگان با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اظهار داشت: سازمان تبلیغات و هیئت‌های مذهبی تلاش‌های گسترده‌ای در شهرستان کنگان داشته‌اند.

وی با محکوم کردن اظهارات سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشورمان و با عنوان این مطلب که این حرف‌های پوچ اتحاد و انسجام ملی را در جمهوری اسلامی بیشتر می‌کند اضافه کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد غلطی کند، نیروهای مقتدر مسلح در کمترین زمان ممکن حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

خطیب جمعه کنگان به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به کشور و تداوم ارتباطات ایران اسلامی با کشورهای مختلف منطقه و دنیا، بیان کرد: ارتباط ایران و کشورهایی مانند ونزوئلا به عنوان نمادهای مقاومت در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا یکی از پیام‌های این دیدارها و سفرها است.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه روابط خارجی خاطرنشان کرد: به رغم همه فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها بر همگان ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست.

حجت‌الاسلام محمودی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخشی از مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از عدم خودکفایی در حوزه مواد غذایی است.

مشکلات کشاورزی کنگان

وی با اشاره به اینکه کشاورزی شهرستان کنگان به خاطر حضور صنعت با مشکلات و چالش‌های جدی روبرو شده است افزود: مسئولان امر تلاش کنند فعالیت کشاورزی و دامداری در کنگان مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه کنگان به ادغام جهاد سازندگی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی اشاره و بیان کرد: اگر امروز خبری از اسم جهاد سازندگی نیست اما راه و رسم و مرام سنگر سازان بی سنگر بایستی الگویی برای همه متولیان جهاد کشاورزی و امر سازندگی از جمله بسیج سازندگی باشد.

وی اظهار داشت: همانگونه که جهاد سازندگی توانست پیام انقلاب را به عمق روستاها در دورترین نقطه کشور برساند، بسیج سازندگی نیز توانست این کار مهم و سترگ را انجام دهد و بایستی این کارهای جهادی در حوزه سازندگی همچنان ادامه یابد.

محمودی امنیت غذایی را یکی از مؤلفه‌های اقتدار در عرصه ملی و بین المللی دانست و گفت: همانگونه که امروز موشک‌های سپاه توانسته مانع از تعدی و تعرض نظامی دشمن شود، تلاش برای خودکفایی در حوزه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی نیز باید به عنوان یک ضرورت اساسی و اسلحه کارساز مدنظر باشد تا از بحران‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 46990
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار