پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها تکمیل و تجهیز می‌شوند
گناوه- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تکمیل و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از کارهای ارزشمندی که در سال جاری برای شهرداری‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر جمعه در پایان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهری بندر گناوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گناوه به عنوان یک شهر گردشگر پذیر مقصد بسیاری از هموطنان از نقاط مختلف کشور و از شهره‌ای بسیار مهم است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: امروز بازدید از پروژه‌های عمرانی شهری بندر گناوه انجام شد که در بازدیدها نیز مشکلات و تجهیزات و امکانات موردنیاز بررسی شد و دارای مشکلات و معضلاتی و به یک سری امکانات و تجهیزات لجستیکی نیاز دارند.

وی گفت: در شهر گناوه پروژه‌های عمرانی خوبی با همکاری فرمانداری آغاز شده است که این پروژه‌ها به همکاری و کمک برای تکمیل نیاز دارند.

وی تصریح کرد: این اقدامات برای این شهرستان نوید بخش است که فضای بهتر و محیطی مناسب‌تر برای گردشگران در آینده فراهم و آماده شود و امید است با توجه به اینکه تعطیلات نوروز امسال نیز هموطنان زیادی در این شهر حضور یافتند برای سال آینده این شهر آماده‌تر باشد.

وی گفت: همه شهرهای ساحلی با توجه به اینکه جمعیت آنها از میزان جمعیتی که در پیک‌های گردشگری مواجه هستند، کمتر است، لذا در زمینه پسماند و جمع آوری آن مشکل دارند که برای حل این مشکل ردیفی در بودجه لحاظ شده که در این زمینه کمک شوند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در زمینه تأمین ماشین آلات از جمله کمبود خودرو آتش نشانی که برای شهرداری گناوه مطرح شد حتماً کمک خواهیم کرد تا بتوانند هم شهر گناوه و هم اطراف را پوشش دهند.

وی ادامه داد: امکانات لازم تفریحی و تفرجی نیز اگر چه خود شهردار گناوه عنایت کرده‌اند اما در زمینه برای آسفالت نیاز به قیر دارند که سازمان شهرداری‌ها در این زمینه کمک و حمایت خواهد کرد.

وی پیرامون برنامه‌های اولویت دار در سال جاری برای شهرداری‌ها گفت: تکمیل و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از کارهای ارزشمندی که در سال جاری برای شهرداری‌ها آغاز شده است و امیدواریم که این کار به نتیجه برسد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی سال‌های زیادی است که برای خیلی از شهرها بزرگ، کلان شهرها و حتی شهرهای متوسط نیز اتوبوس به صورت انبوه خریداری نشده بود که در حال حاضر قرارداد خرید دو هزار دستگاه بسته شده است که در زمان کوتاهی در اختیار شهرداری‌های کلان شهرها و مراکز استان‌ها و شهرهای متوسط قرار خواهد گرفت.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: علاوه بر آن در حال پیگیری برای بستن قرارداد خرید ۵ هزار دستگاه اتوبوس دیگر هستیم که این عملکردها و اقدامات در حوزه حمل و نقل عمومی نوید بخش آن است که دیگر مشکلی در زمینه کمبود و پیر بودن وسیله نقلیه نداشته باشیم و یک ناوگان جوان، سریع و چابک را برای حمل و نقل عمومی شهروندان در شهرهای مختلف داشته باشیم.

جمالی نژاد در زمینه ماشین آلات عمرانی نیز گفت: در زمینه تأمین ماشین آلات عمرانی نیز پیگیری‌های زیادی در بخش‌های اموال تملیکی و یا خرید از تولیدات داخل انجام شده است که اگر به نتیجه برسد در زمینه پشتیبانی و حمایت از شهرداری‌ها قدم‌های خوبی برداشته خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بودجه کل کشور و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس جمعیت و شاخص جمعیت تقسیم شده است بسیاری از شهرهای کوچک با مشکل مواجه شدند که پیگیر هستیم تا این تبصره‌ها را نیز اصلاح شود تا مشکلی که برای شهرهای کوچک و میانی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: اگر تبصره اصلاح شود در صورتی که شاخص‌های دیگری در کنار جمعیت لحاظ شود، توزیع عادلانه خدمات و امکانات را در این شهرها خواهیم داشت.

کد خبر 46993
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار