شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
دو کودک در سطل آب کولر در شهرستان دیر غرق شدند
بوشهر- مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: طی یک ماه گذشته دو کودک در سطل آب کولر در شهرستان دیر غرق شدند.

حسین ناظمیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدی و هدیه دو کودک زیر پنج سال ساکن شهرستان دیر بودند که بر اثر غرق شدگی در سطل آب، جان خود را از دست دادند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: هدی دختربچه افغانستانی که فقط یکسال و دو ماه بیشتر نداشت به دلیل غفلت والدین، در سطل پر از آب کولر که در حیاط قرار داشت، افتاد و بی هیچ سر و صدایی در سطل، غرق که پس از انتقال به بیمارستان امام هادی (ع) دیر و انجام عملیات احیا موفقیت آمیز با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل و در آنجا علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر پرستاری پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه متأسفانه جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: طبق گفته مادر، این کودک کمتر از ۲۰ دقیقه ناپدید که متعاقب آن در سطل آب پیدا می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه دو چندان به کودکان و مراقبت از حضور آنان است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر افزود: هدیه نیز دختربچه‌ای تقریباً دو ساله ساکن شهر دیر بود که برای بازی سر در سطل آب کولر کرده بود و دیگر نتوانسته بود سر از داخل سطل بلند کند و والدین او پس از نیم ساعت بعد متوجه او شده با اعلام به مرکز پیام فوریت‌های پزشکی، بلافاصله تیم اورژانس به محل حادثه مراجعه و اقدام به احیا این کودک کردند.

ناظمیان‌پور افزود: عملیات احیا در بیمارستان بر روی این کودک دو ساله ادامه یافت و موفقیت آمیز بود و جهت دریافت خدمات درمانی بیشتر با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل شد اما به دلیل شدت صدمات وارد مراقبت‌های ویژه پزشکی نیز کارساز نبوده و جان خود را از دست داد.

وی با هشدار به والدین گفت: از ابتدای سال جاری سه مرگ کودک زیر پنج سال در شهرستان دیر بر اثر سوانح و حوادث رخ داده است که دو مورد آن به علت غرق شدگی در سطل آب و یک مورد آن نیز در سانحه تصادف بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آب اگر چه می‌تواند تقریباً خطرناک باشد، ولی برای اکثر کودکان معنی سرگرمی و بازی را دارد و ممکن است یک کودک در چند سانتی متر آب، در ته یک سطل آب، وان حمام و … غرق شود بدون اینکه والدین متوجه این موضوع شوند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تاکید کرد: اکثر کودکان عاشق آب هستند و دوست دارند با آب بازی کنند که والدین باید در این زمینه محتاط بوده و هیچ گاه کودکان خود را در کنار آب تنها رها نکنند.
ناظمیان‌پور ابراز داشت: بر خلاف تصور رایج، سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط خانه‌ها خطرناک و حادثه آفرین بوده و موجب آسیب‌های جبران ناپذیری برای کودکان و والدین می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است تا با همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به افزایش آگاهی عمومی و حساسیت لازم در خصوص خطرات سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط منازل و همچنین حضور کودکان در ساحل دریا در این فصل از سال، در میان مردم ایجاد شود تا شاهد این گونه حوادث تلخ غرق شدگی نباشیم.

کد خبر 47026
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار