جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
۶ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر وجود دارد
بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از توسعه طرح‌های بیابان‌زدایی در استان خبر داد و گفت: شش کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر وجود دارد.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای بیابان‌زدایی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و متناسب با شرایط خاک و پوشش گیاهی بومی هر منطقه پروژه‌های بیابان‌زدایی در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود شش کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۵۲۶ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت تأثیر این کانون‌ها قرار می‌گیرد و سالانه باعث بروز خسارت به این اراضی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به هزینه ۱۱ میلیارد تومانی طرح‌های بیابان‌زدایی استان در سال گذشته بیان کرد: در استان بوشهر ۹۳۵ هکتار با احداث هلالی آبگیر مدیریت هرز آب انجام شده است.

اجرای ۱۵۰ هکتار نهال‌کاری

وی از اجرای ۱۵۰ هکتار نهال‌کاری در استان خبر داد و افزود: هزار و ۵۰۰ هکتار قرق مناطق بیابانی، هزار و ۵۰۰ هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت و ۷۵۵ هکتار اجرای پروژه‌های مراقبت و آبیاری از دیگر اقدامات در استان بوشهر است.

منتظری با اشاره به کاشت نهال‌های درخت کنار، آکاسیا، گز، کهور پاکستانی و گیاه لگجی در استان خاطرنشان کرد: متناسب با اقلیم هر منطقه نسبت به انتخاب درختان اقدام می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای مشارکت در طرح‌های درخت‌کاری را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: مشارکت انجمن‌های زیست‌محیطی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده می‌شود.

کد خبر 47040
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار