جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
محاسبه مالیات بر اساس اظهارات مودیان/ کسبه نگران نباشند
بوشهر- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر از محاسبه مالیات اشخاص حقیقی بر اساس اظهارات مودیان خبر داد و گفت: کسبه نگران نباشند چراکه قطعا به اظهارات شفاهی آنها نیز رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد رستمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمان ارائه اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه است که احتمالاً تا نیمه تیرماه نیز تمدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی شرکت‌ها تا پایان تیرماه است اضافه کرد: انتظار داریم که مؤدیان ارائه اظهارنامه خود را به روزهای پایانی این مهلت موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: تا پیش از این مبنای محاسبه مالیات بر اساس سوابق و اظهارنامه بود ولی با توجه به الزامات قانونی مکلف به استفاده از اطلاعات حساب مؤدیان در این زمینه شده‌ایم.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌ها و نگرانی‌های مؤدیان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها در پی دریافت مالیات به صورت عادلانه هستیم و قطعاً دغدغه‌های مردم را مد نظر قرار می‌دهیم و از مردم هم می‌خواهیم که خونسردی خود را حفظ کنند.

دنبال دریافت مالیات مضاعف نیستیم

رستمی با اشاره به اینکه دنبال دریافت مالیات مضاعف نیستیم افزود: افراد با ارائه اظهارات و اسناد می‌توانند از حق خود دفاع کنند و قطعاً نسبت هزینه‌ها و درآمدها بر اساس اظهارات مؤدیان برای ما ملاک خواهد بود.

وی با بیان اینکه مالیات‌ستانی بر اساس حقیقت انجام می‌شود تصریح کرد: برخی افراد دغدغه‌های از ضریب سود داشتند که این ضرایب در حال تغییر و تعدیل است. ضمناً این ضرایب برای کسانی است که هیچ اطلاعاتی از آنها نداریم ولی برای افرادی که اظهارنامه دارند، بر اساس واقعیت رفتار می‌کنیم.

فشاری به کسبه وارد نمی‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با اشاره به اینکه آماده همکاری حداکثری با مردم هستیم گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم که مؤدیان با رضایت از پیش ما بروند.

وی با اشاره به اینکه فشاری به جامعه حقیقی و کسبه وارد نمی‌شود ادامه داد: کمتر از یک درصد درآمدهای مالیاتی استان بوشهر مربوط به کسب و پیشه‌ها است.

رستمی کل درآمدهای مالیاتی استان بوشهر در سال گذشته را هشت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سه هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم و پنج هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان مالیات مشاغل اشخاص حقیقی بوده و ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از کسبه و بازاریان استان بوشهر مالیات گرفته شده است.

۵۸ هزار مؤدی مالیاتی حقیقی داریم

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با اشاره به وصول سه هزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده خاطرنشان کرد: این اعتبارات وصول شده و به حساب شهرداری‌های استان بوشهر رفته است.

وی با پیش‌بینی دریافت ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات در سال جاری بیان کرد: سهم مالیات در بودجه افزایش یافته است و علت آن تورم است نه فشار مضاعف.

رستمی تاکید کرد: در دو ماهه ابتدای سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی وصول مالیات بوده که هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۵۸ هزار مؤدی مالیاتی حقیقی داریم، تصریح کرد: حدود چهار هزار مؤدی مالیاتی حقوقی در استان بوشهر داریم.

مالیات ۱۰ هزار نفر صفر شد

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته مالیات ۱۰ هزار مؤدی در استان بوشهر صفر بوده و چهار هزار مؤدی نیز کمتر از یک میلیون تومان مالیات داشته‌اند.

وی تاکید کرد: اظهارات شفاهی مؤدیان را هم می‌پذیریم و خیلی دنبال اسناد و مستندات کتبی نیستیم و بر اساس اظهارات رسیدگی می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه استان بوشهر در سال گذشته کمترین رشد وصولی را در کشور داشته است افزود: از نظر تحقق برنامه‌ها ۱۰۵ درصد عملکرد داشته ایم.

کد خبر 47052
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار