پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
منطقه ویژه پارس به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشد
بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: شرایط اشتغال بوشهری‌ها در عسلویه به عنوان پایتخت انرژی ایران اصلاً مناسب نیست.

وی با تاکید بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی افزود: علاوه بر کمک‌هایی که شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه به استان انجام می‌دهد، سازمان منطقه ویژه هم باید برنامه ریزی بهتری برای کمک به برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی استان داشته باشد.

جمیری ادامه داد: با وجود این همه ثروت و منابعی که در منطقه عسلویه وجود دارد و در اقصی نقاط کشور از آن بهره مند هستند، نباید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرکز استان در تأمین اولیه ترین نیازهای خود دچار مشکل باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نیروهای بومی در پارس جنوبی بیان کرد: آشپز پروازی، نیروی خدماتی پروازی و... در سطح شرکت‌های منطقه عسلویه داریم، حاضرند از دورترین نقاط ایران نیروی پروازی بیاورند ولی بومی‌ها را نادیده بگیرند، باید حق مردم را ادا کنیم و اینگونه مصیبت‌ها در استان نداشته باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کاری تعریف شود تا جذب نیرو در شرکت‌های عسلویه با اولویت نیروهای بومی باشد و در نهایت اگر نیروی متخصص مورد نیاز شرکت‌ها در استان وجود نداشته باشد از ظرفیت دیگر استان‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌ها و مجموعه‌های نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بومی‌های در سطوح مدیریتی شرکت‌ها را ضروری دانست.

جمیری با تاکید بر همکاری با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش نیروهای مورد نیاز شرکت‌ها، خواستار ارائه آمار دقیق از میران اشتغال نیروهای بومی در شرکت‌های نفتی شد.

کد خبر 47060
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار