جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کیفیت خدمات رسانی به جامعه ایثارگری استان بوشهر افزایش یافت
بوشهر- مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر با اشاره به خدمات‌دهی به ۵۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: کیفیت خدمات رسانی به جامعه ایثارگری استان بوشهر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله غلامپور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها، راهبردها و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با عمری بیش از ۴۰ سال، وارد عرصه جدیدی از ارائه خدمات مطلوب‌تر شده که با رویکردهای تحولی که ایجاد شده، تلاش مضاعفی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است.

وی با اشاره به لزوم تحقق اهداف برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوشهر پیرامون جامعه هدف به تعداد ۵۰ هزار نفر خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت حاصل تفکر بسیجی و عملکرد انقلابی مردم تحت زعامت ولی‌فقیه زمان بود و ما باید این فرهنگ اصیل اسلامی را با برنامه‌های مناسب در جامعه نهادینه کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر تاکید کرد: رسانه که رسالت آن انتقال و آگاهی بخشی است می‌تواند به به عنوان یک تحلیل گر به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کند.

کیفیت خدمات به جامعه ایثارگری استان بوشهر افزایش یافت

وی کاشتن و بارور کردن درخت فضیلت درون انسان، نیازمند برخورداری از صفت ایثار و گذشت عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی بخشی، بصیرت افزایی، اعتلای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر انقلابی گری، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به جامعه ایثارگری، ارتقای سطح کیفیت زندگی ایثارگران از طریق تأمین مسکن، اشتغال، معیشت با حفظ کرامت و عزتمندی و خوداتکایی ایثارگران، اولویت دادن به ایثارگران در همه برنامه‌ها و قوانین، افزایش کارایی و ارتقا بهره‌وری، استقرار کامل سازمان الکترونیک در بنیاد شهید و اطلاع رسانی کارآمد و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی از اهداف مهم برنامه اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت آیت الله رئیسی است.

غلامپور خاطر نشان کرد: برای ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی و همگانی طرح پایش سلامت خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حال انجام است که در همین راستا در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج هزار و ۷۰۰ ایثارگر را مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی افزود: این پایش به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، تماس تلفنی، دیدار نزدیک و حضور در منازل انجام و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی و به دنبال رفع مشکلات آنان بوده‌ایم.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر گفت: حدود ۳۸۰ نفر در بنیاد ملاقات مردمی در سال ۱۴۰۱ داشته و ۲۵۷ مشاوره در بنیاد شهید داشته ایم و در سال جاری تاکنون دوبار کمسیون پزشکی برای تعیین و یا ارتقا درصد برگزار شده است در حالی که در سال‌های گذشته سالی یک بار برگزار می‌شد و در حال حاضر فردی در نوبت کمیسیون پزشکی برای تعیین درصد وجود ندارد و سومین کمیسیون پزشکی در پایان سال جاری برگزار می‌شود.

کیفیت خدمات به جامعه ایثارگری استان بوشهر افزایش یافت

وی افزود: ایثارگران گل سرسبد جامعه اسلامی هستند، ایثار، یک مرتب بالاتر از احسان است. احسان در جایی است که طرف چیزی را که به آن احتیاج ندارد می‌بخشد، ولی ایثار در جایی است که فرد چیزی را که خودش به آن احتیاج دارد، می‌بخشد.

غلامپور اضافه کرد: این افرادی که ایثار می‌کنند و از مال و جان خودشان می‌گذرند، گل سرسبد جامعه اسلامی هستند و در همین راستا ۴۰۰ دانش آموز ایثارگر و ۲۷ مدرسه ایثارگر در استان داریم و در سطح نخبه ۵۲ نفر در استان وجود دارد که طی مراسمی تجلیل از آنان در سال جاری انجام گرفته است.

کد خبر 47069
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار