جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
رطوبت و دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد
بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت و دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر هفته جاری غبار محلی، وزش بادهای غالباً جنوبی، افزایش رطوبت، شرجی و همچنین دمای هوا از پدیده‌های غالب در سطح استان و نوار ساحلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از وقت فردا و چهارشنبه با وزش بادهای شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به استان، بخصوص روی دریا و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و فردا در نواحی شمالی استان با احتمال گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا روی دریا در فراساحل شمالی و مرکزی استان گاهی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی تاکید کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وزش یاد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی روی مناطق همجوار (خوزستان و کشور عراق) و در پی آن احتمال تشکیل توده گرد و خاک در این مناطق، از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه ورود و نفوذ ذرات گرد و خاک به روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 47073
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار