جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
شهید چمران الگوی همه آزادگان جهان است
گناوه-امام جمعه گناوه گفت: شهید چمران برای همه ملت ایران و آزادی خواهان اسوه و الگو است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: امروز امنیت و آرامش در کشور مدیون و مرهون فداکاری‌ها و رشادت شهدای والامقام است.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید دکتر چمران افزود: شهید چمران ابرمرد تاریخ، جنگجوی عالم و عارف و عابد بود که در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه به شهادت رسید.

وی گفت: این شهید والامقام به همه تعلقات دنیا پشت پا زد و در حالی که بهترین مدارج علمی را داشت و می‌توانست بهترین‌ها را برای زندگی خود به دست بیاورد اما از همه دنیا دست کشید و سال‌ها در کنار مردم لبنان و دفاع از مظلومان و محرومان پرداخت.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: شهید چمران پس از پیروزی انقلاب نیز نقش بسیار ارزنده و برجسته ای ایفا کرد و سرانجام در همین راه و در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امروز شهید چمران برای همه ملت ایران و همه آزادگان اسوه و الگو است و همه بخصوص اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و کسانی که در عرصه علمی در حال تلاش و فعالیت هستند باید از آن عارف بزرگ الگو برداری کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته قوه قضائیه و تقدیر از تلاشگران این عرصه اظهار داشت: قضاوت امری بسیار خطیر و ارزشمند است چرا که هدف از قضاوت اجرای عدالت است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی ایران در راستای حکومت امیرالمومنین (ع) و بر پایه عدالت گام بر می‌دارد و ما نیز باید تلاش کنیم اجرای عدالت را در همه عرصه‌ها در جامعه نهادینه کنیم.

شهید چمران الگوی همه آزادگان جهان است

وی با تقدیر از حضور و همراهی همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با ستاد نماز جمعه گناوه و با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات چندین ساله مسئول پیشین ستاد اقامه نمازجمعه گناوه گفت: رئیس جدید ستاد نماز جمعه برادر فرهنگی که با اخلاص در سطح شهرستان به فعالیت‌های دینی، اعتقادی و جهاد تبیین و گام دوم انقلاب به خصوص در بین جوانان تلاش وافری دارند امید است که بتوانند منویات رهبری در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین و حضور گسترده جوانان در این پایگاه معنوی را هر چه بیشتر فراهم کنند.

در این نشست از زحمات حسین بستانی مسئول سابق ستاد اقامه نمازجمعه گناوه تقدیر و عبدالحمید شیخی به عنوان مسئول جدید معرفی و همچنین دو دانش آموز گناوه ای راه یافته به مجلس دانش آموزی تجلیل شدند.

کد خبر 47092
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار