پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کاهش نرخ رشد جمعیت در استان بوشهر نگران کننده است
بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر لزوم اصلاح نظام سیاست گذاری جمعیتی در کشور گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت در استان بوشهر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح سه‌شنبه در نشست حمایت از جوانی جمعیت در تنگستان با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌های جوان کشور از نظر جمعیت محسوب می‌شود اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار می‌گیرد که این جوانی جمعیت یک فرصت استثنایی است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: کاهش نرخ رشد جمعیت در استان بوشهر نگران کننده است.

وی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در خصوص خطرات و آسیب‌های کاهش رشد جمعیت خاطرنشان کرد: گفتمان در حوزه‌های رشد جمعیتی کشور وظیفه همه است و امروزه در شرایطی قرار داریم که هر کس باید به سهم خود زمینه و بستر لازم برای رشد سریع جمعیت کشور را فراهم کند.

پاسالار ادامه داد: امروز اغلب والدین به سمت داشتن یک یا دو فرزند پیش می‌روند که این موضوع روند رشد جمعیت کشور را با کندی روبرو خواهد کرد.

تغییر الگوی باروری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: در صورتی که روند رشد جمعیت حال کشور به همین وضع پیش برود در ۲۰ سال آینده فرزندان از داشتن از عمه، خاله و عمو محروم خواهند بود.

وی تغییر الگوی باروری و افزایش زمان ازدواج تا فرزندآوری در خانواده‌ها را از آسیب‌های جمعیتی دانست و بیان کرد: در زمان‌های گذشته زوجین در سال‌های اوایل ازدواج اقدام به فرزندآوری می‌کردند ولی در حال حاضر زمان فرزند آوری در اغلب خانواده‌ها افزایش یافته است.

پاسالار بیان کرد: اگر نظام سیاست گذاری جمعیتی در کشور اصلاح نشود با بحران مواجه خواهیم شد. امروز نرخ باروری در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری قدری پایین‌تر است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر افزود: برای اینکه جمعیت فعلی حفظ شود و جمعیت کشور جوان بماند باید میزان فرزند آوری ۲.۱ باشد و اگر هم قرار است جمعیت رو به رشدی در کشور داشته باشیم باید رشد جمعیت در کشور ۲.۵ برسد

کد خبر 47100
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار