جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۱۰۰ پایگاه جهاد تبیین با محوریت هیئت‌های مذهبی بوشهر ایجاد می‌شود
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در استان بوشهر ۱۰۰ پایگاه جهاد تبیین با محوریت هیئت‌های مذهبی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گام دوم انقلاب شاهد جوان سازی در سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور هستیم و بخش عمده کار و مسئولیت به جوانان سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های تبلیغی در این فضا با راهبری جوانان انجام می‌شود افزود: نیروهای جوان کارآمد در این مسیر شناسایی می‌شوند و به سمت اولویت‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت‌دهی می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار است اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بانوان در تولید محتوا و میدان‌داری در این عرصه در دستور کار است و شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه هستیم.

توجه به آسیب‌های اجتماعی

وی از سازماندهی هیئت‌های مذهبی برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای مهارتی روحانیون مستقر در استان به استعداد ۲۷۰ نفر در دستور کار است که در این راستا با حضور اساتید برتر کشوری آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری از تقویت برنامه امام محله و نقش‌آفرینی طلاب در محلات خبر داد و افزود: بهبود وضعیت معیشتی طلاب و مبلغین از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه شهر بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌های متولی، رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین با ایجاد پایگاه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش شده تا با رفع آسیب‌های حوزه خانواده خصوصاً در زمینه طلاق، از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری شود که از سه ماه پیش تاکنون ۸۰ مورد با موفقیت انجام شده است و استان بوشهر رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

ثبت ۹۳ درصد هیئات مذهبی

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۱۳۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان این سازمان، ۹۳ درصد از هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ثبت سازمان تبلیغات شده است.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: در گام دوم انقلاب و محوریت یافتن جهاد تبیین دنبال این هستیم که هیئت‌های مذهبی نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند و در استان بوشهر ۱۰۰ پایگاه جهاد تبیین با محوریت هیئت‌های مذهبی ایجاد شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های محرم و صفر نیز اظهار داشت: طی دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی تبلیغ دینی در فضای مجازی گسترش یافت و گاهاً برخی مراسم و برنامه‌ها به صورت خانوادگی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مراسم محرم و صفر امسال گسترش می‌یابد افزود: دو هزار و ۲۰۰ طلبه استان بوشهر در حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان مشغول به تحصیل هستند که از ظرفیت این طلاب در ایام محرم و صفر برای برگزاری باشکوه مراسم این ماه استفاده می‌شود.

فعالیت ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی

وی با اشاره به اینکه ۲۵ موکب فعال در استان بوشهر داریم، تصریح کرد: این موکب‌ها امسال با سازماندهی مناسب علاوه بر برنامه‌های اربعین در استان‌های بوشهر و خوزستان و کشور عراق، در مشهد مقدس هم خدمات دهی خواهند داشت.

طاهری از فعالیت ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار داریم و با تشکیل مجمع قرآنیان استان بوشهر ظرفیت خوبی برای کسانی که دغدغه قرآنی دارند ایجاد شده است.

وی گفت: در استان بوشهر هزار و ۲۸۰ مسجد وجود دارد که همه مساجد در ۳۰ شاخص ارزیابی شده و با یک برنامه پنج ساله زمینه رفع مشکلات و توسعه فعالیت‌ها در این مساجد فراهم می‌شود و نقش هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

کد خبر 47107
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار