شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
فرصت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده شود
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: متولیان حوزه فرهنگی با تشکیل گروه‌های کتابخوانی در فضای مجازی و معرفی کتب متناسب با رده سنی ، از این فضا به عنوان یک فرصت برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر با تاکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان مردم به کتاب، سبب می‌شود که وزن فرهنگی جامعه بالاتر رفته و سطح دانش و آگاهی مردم ترقی پیدا می‌کند.

استاندار بوشهر افزود: گسترش فضای مجازی و سرگرم شدن مردم به این فضاها، موجب شده که میانگین زمان کتابخوانی پایین بیاید و این یک زنگ خطر است.

وی بر لزوم استفاده از فضای مجازی به عنوان یک فرصت تاکید کرد و یادآور شد: متولیان حوزه فرهنگی با تشکیل گروه‌های کتابخوانی در فضای مجازی و معرفی کتب متناسب با رده سنی مخاطبان، می‌توانند از فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند.

محمدی‌زاده خواستار احداث کتابخانه استاندارد در مدارس جدیدالاحداث شد و خاطر نشان کرد: در مدارس که جدیداً ساخته می‌شوند، کتابخانه و نمازخانه مدرن و استاندارد احداث شود تا دانش‌آموزان از دوران مدرسه با نماز و همچنین فرهنگ صحیح کتابخوانی آشنا شوند.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان بر به‌روز رسانی کتابخانه‌های مدارس در تمام شهرها و روستاهای استان تاکید کرد.

محمدی‌زاده همچنین از مدیران حاضر در جلسه خواست تا زمان تشکیل جلسه بعدی انجمن، هر نفر یک کتاب را مطالعه و چکیده کتاب را در دو صفحه نوشته و در جلسه آینده ارائه کند.

کد خبر 47111
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار