پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
اهدای اعضای بدن نوجوان بوشهری به چهار بیمار
بوشهر- مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای بدن نوجوانان ۱۷ ساله بوشهری برای نجات جان بیماران اهدا شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این ایثار ماندگار، قلب نوجوانی ۱۷ ساله (مهدی شیخی) اهل روستای درودگاه شهرستان دشتستان برای پیوند به جوانی ۲۲ ساله به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد.

علیرضا باقری با اشاره به اینکه این نود و نهمین اهدای عضو در استان بوشهر است افزود: بیمار ۲۶ خرداد با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان مراجعه کرده و علیرغم تلاش‌های همکاران ما متأسفانه مرگ مغزی وی تأیید شده و با رضایت خانواده نوع‌دوست مرحوم شیخی تصمیم به برداشت عضو گرفته شد.

وی بیان داشت: کبد و کلیه‌ها نیز به بیمارستان ابن‌سینا شیراز منتقل شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌زمان با برداشت عضو در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، نیازمندان به عضو نیز در بیمارستان‌های مسیح دانشوری و ابن‌سینای شیراز منتظر عضو پیوندی و در اتاق عمل بودند.

با توجه به اینکه زمان طلایی برای پیوند قلب از اهمیت زیادی برخوردار است با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به فرودگاه بوشهر منتقل و با جت اختصاصی به فرودگاه تهران جهت ارسال به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال یافت.

کد خبر 47117
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار