شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مجامع قرآنی استان بوشهر حمایت می‌شوند/ توسعه فعالیت مساجد
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از توسعه و تقویت فعالیت‌های مساجد استان خبر داد و گفت: مجامع قرآنی استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی بوشهر اظهار داشت: ۴۰ سال پیش در روز اول تیرماه ۶۰ حضرت امام حکم تأسیس سازمان تبلیغات صادر کردند که مأموریت آن نشر و تبلیغ معارف اسلامی بود.

وی اضافه کرد: شش روز پس ازصدور حکم امام ریاست سازمان تبلغات اسلامی کشور در حادثه تروریسیتی دفتر نخست وزیری شهید رجایی و باهنر به شهادت می رسند و حقانیت این شهید بزرگوار با خون خودش امضا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده است.

حجت‌الاسلام طاهری پیرامون شرایط حساس کشور و ماموریت درعرصه جهاد تبیین و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در دنیای امروز، بدون مبلغ و تبلیغ، هیچ معنایی متصورنیست.

وی تصریح کرد: بر این اساس بدون حضور در گردونه تبلیغات نمی‌توان قدمی کوتاه در این عصر پر از التهاب برداشت و آن چیزی که فعلاً سنگ روی سنگ رفتارهای انسانی بند می‌آورد همین تبلیغات و تبلیغ بین انسان‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مورد نقش آفرینی مبلغان و فعال شدن مساجد خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای الگوبرداری و تبلیغ دین، سیره متشرعه است و استناد به سیره متشرعه نشان می‌دهد مبلغ باید با استناد به ابزار و روش‌های مباح اقدام به تبلیغ دین کند.

وی تاکید کرد: پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) با اعمال واجب و مباح، احکام دین را تبلیغ می‌کردند و هیچ گاه در تاریخ اسلام بیان نشده که پیامبر (ص) و عترت ایشان به استناد یک عمل حرام و یا یک عمل شبهه ناک دستوری از دستورات دین را تبلیغ کرده باشند.

کد خبر 47126
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار