شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
برق ادارات گناوه در صورت عدم رعایت الگوی مصرف قطع می‌شود
گناوه- مدیر اداره برق گناوه گفت: براساس دستورالعمل وزارت نیرو وتصمیمات استانی مبنی بر مصرف بهینه برق و پایداری شبکه توزیع، برق اداراتی که این دستورالعمل را رعایت نکنند قطع می شود.

جواد عرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هرسال برای عبور از تابستان از سوی وزارت نیرو و همچنین تصمیمات مدیریت استانی در خصوص کاهش ساعات کاری ادارات و همچنین خاموشی ۷۰ درصدی آنها بعد از ساعات کاری در اوج مصرف برق مصوبه‌هایی به مدیریت‌های برق شهرستان‌ها ارسال و ادارات را ملزم به رعایت الگوی مصرف بهینه برق می‌کنند که این مصوبات در شهرستان گناوه نیز اجرا می‌شود.

مدیر اداره برق شهرستان گناوه افزود: سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای کاهش مصرف برق در مصارف خانگی و صنعتی و کارگاهی در دستور کار دولت قرار گرفت که بعضاً مشکلاتی را برای مشترکین به وجود آورد که امسال با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تا کنون برنامه‌ای برای خاموشی‌های برنامه ریزی شده در دستور کار نیست و این امر مستلزم رعایت مصرف بهینه برق توسط ادارات و مشترکین خانگی و صنعتی است.

وی گفت: از اوایل شروع فصل گرما در شهرستان گناوه با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین فرهنگ سازی مصرف بهینه برق تا کنون هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در شبکه توزیع برق در شهرستان نداشته‌ایم اما بعضی از ادارات دولتی و خصوصی در سطح شهرستان دستورالعمل دولت مبنی بر رعایت ۷۰ درصدی مصرف بهینه برق در ساعات اوج مصرف را رعایت نکردند که مدیرت برق گناوه با ارسال اخطاریه اولیه نسبت به قطع برق این ادارات اقدام کرده است تا بتواند فشار وارد شده بر شبکه توزیع برق را کاهش داده و برق پایدار در بخش خانگی و صنعتی دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت نیرو و همچنین تصمیمات استانی مبنی بر مصرف بهینه برق و همچنین لزوم پایداری شبکه توزیع برق جهت مصارف خانگی و صنعتی و کارگاه‌های تولیدی، چنانچه اداراتی برخلاف این دستورالعمل اقدام کنند برق آنها قطع و جریمه خواهند شد.

مدیر برق گناوه گفت: هم اکنون در سه نقطه از شهرستان در اوج مصرف برق دچار مشکلات افت ولتاژ هستیم که مهندسین این شرکت در تلاش هستند با افزایش تعداد ترانسفورماتورها این مشکل را برطرف کرده و برق پایداری در تمامی نقاط شهرستان جهت مصارف خانگی و صنعتی داشته باشیم.

وی از مردم خواست الگوی مصرف برق را رعایت کنند و در مصرف برق صرفه جویی کنند تا بتوان با این صرفه جویی و استفاده بهینه مصرف برق، تابستان پیش رو را پشت سر گذاشتم و با همکاری و همیاری مردم هیچ گونه خاموشی در سطح شهرستان نداشته باشیم.

کد خبر 47131
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار