جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کمبود امکانات برای بازی کودکان در خارگ/ تفریحات آبی فراهم می‌شود
بوشهر- با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ، باید تلاش لازم به منظور ایجاد تفریحات مناسب برای کودکان و نوجوانان جزیره خارگ صورت گیرد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- حامد عربزاده: جزیره خارگ با شرایط خاصی روبرو است و عدم دسترسی مناسب به دیگر نقاط می‌طلبد که همه امکانات مورد نیاز مردم در این جزیره فراهم باشد.

یکی از مسائل مهم و اساسی برای مردم این جزیره مسئله تفریح و بازی‌های کودکان است که با توجه به شرایط خاص جزیره باید بهتر و بیشتر از دیگر شهرها و روستاها مد نظر قرار گیرد.

بر این اساس از مسئولان انتظار می‌رود که جزیره خارگ را خاص و ویژه‌تر ببینند و حمایت‌های لازم برای استقرار و فراهم کردن بازی‌ها و تفریحات مختلف و متنوع در جزیره فراهم شود.

ساحل و دریا یکی از نقاط تفریحی است که با استقرار امکانات می‌توان زمینه تفریح بیشتر را فراهم کرد و در کنار آن باید به بازی‌های آبی ویژه کودکان نیز توجه بیشتر و بهتری شود.

محدودیت‌های کودکان در خارگ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های جزیره خارگ باید شرایط مناسبی برای تفریحات کودکان فراهم کنیم.

هدی موری بازفتی با تاکید بر لزوم توجه به روحیه کودکان و برنامه ریزی برای ایجاد فضای مفرح و اجرای برنامه‌های متنوع برای آنها گفت: با توجه به شرایط خاص جزیره و برخی محدودیت‌ها توجه به مسائل کودکان به ویژه امور ورزشی و بازی اهمیت بسیاری دارد.

کمبود امکانات برای بازی کودکان در خارگ/ تفریحات آبی فراهم می‌شود

وی افزود: برنامه ریزی در این خصوص با همکاری کارشناسان تربیت بدنی و مربیان بازی کودک با محوریت غنی سازی اوقات فراغت گروه سنی سه تا هشت سال در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا خواهد بود.

توسعه تفریحات آبی

شهردار خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره بازی ورزشی کودکان در این جزیره گفت: تفریحات آبی ویژه کودکان در جزیره خارگ فراهم می‌شود.

شعیب بحرینی اظهار کرد: ایجاد برنامه‌های فرهنگی با رویکرد روحیه شادی و نشاط در میان شهروندان به ویژه در اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت یکی برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی در تیرماه خواهد بود.

شهردار خارگ با تاکید بر لزوم توجه به کودکان افزود: بسیاری از مهارت‌ها را می‌توان در قالب بازی به کودکان آموخت.

بحرینی به نقش ویژه والدین در تربیت کودکان اشاره و تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه بین والدین و کودک فاصله ایجاد شده و کودکان از بازی‌های تحرکی به بازی‌های مجازی روی آورده‌اند و این خود باعث بروز آسیب‌های متعدد در این حوزه‌های تربیتی شده است.

وی تاکید کرد: این قبیل جشنواره‌ها فرصت مناسبی است که والدین در فضایی امن و مناسب ساعاتی را با کودکان خود به بازی و شادی بپردازند.

کد خبر 47134
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار