جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
طلبه‌ای که امیدآفرین شد/ فعالیت‌های جهادی مستمر در نقاط محروم
بوشهر- طلبه جهادی مستقر در استان بوشهر با فعالیت‌های جهادی خود خدمات گسترده‌ای را در نقاط محروم ارائه کرده و همچنان رویکرد جهادی خود را ادامه می‌دهد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: حجت‌الاسلام حسین رنجبر اهل شهرستان سیاهکل استان گیلان از شش سال پیش در شهرستان دشتستان استان بوشهر مستقر شده و مشغول فعالیت‌های جهادی است که طی این مدت پنج سال در روستای درودگاه بخش سعدآباد فعالیت داشته و از یک سال پیش نیز در شهر آب‌پخش حضور دارد.

حجت‌الاسلام رنجبر از ابتدای حضور در استان بوشهر به عنوان یکی از جهادی‌ترین نیروها مشغول خدمات دهی به مردم بوده و هر جایی که نیاز بوده به عنوان کارگر در کنار دیگر نیروهای جهادی مشغول فعالیت شده است.

این فعالیت‌های جهادی و مردمی باعث شده تا ایشان در پیگیری مطالبات و نیازهای مردم مورد وثوق و اعتماد مردم قرار گرفته و به محلی برای رجوع مردم نقاط مختلف شهرستان برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها تبدیل شود.

روحانیون مورد اعتماد مردم هستند

این روحانی جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طلاب و روحانیون در همه ادوار تاریخی ملجا و پناهگاه مردم بوده‌اند و از ابتدای اسلامی تاکنون و به‌ویژه در عصر غیبت طلاب و روحانیون مورد اعتماد و محل رجوع مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراجعات مردم به روحانیون و علما تنها به مسائل دینی و شرعی معطوف نبوده است، خاطرنشان کرد: روحانیون در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، معیشتی و… محل رجوع مردم بوده‌اند.

روحانی مستقر در استان بوشهر بیان کرد: طلاب و روحانیون در هر منطقه و هر سنگری که حضور دارند در خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی به مردم پیشتاز هستند و در عرصه دستگیری از مردم خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کنند.

توسعه فعالیت‌های جهادی طلاب

وی توسعه فعالیت‌های جهادی طلاب را از رویکردهای مهم حوزه علمیه دانست و افزود: طلاب و روحانیون زبان گویای مردم هستند و می‌توانند به عنوان رابط بین مردم و مسئولان پیگیر امور و مسائل آنها باشند.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون موجب اعتماد سازی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود افزود: روحانیون در رفع مشکلات مردم و خدمات‌دهی به آنها پای کار هستند.

طلبه‌ای که امیدآفرین شد/ فعالیت‌های جهادی مستمر در نقاط محروم

پیگیری مشکلات در روستای درودگاه

وی با تشریح برخی از فعالیت‌های جهادی در روستای درودگاه بیان کرد: در روزهای نخست حضور در روستای درودگاه در نشست با مردم و اعضای شورای شهر مشکلات روستا را برسی کردیم و مهمترین مسائل را برای پیگیری احصا کردیم.

وی بیان کرد: پس از شناخت مشکلات نشست شورای اداری روستای درودگاه را به حضور فرماندار دشتستان برگزار کردیم و ۱۷ مصوبه در حوزه‌های آب، راه، کشاورزی، ورزش و… گرفتیم و طی دوران حضور در این روستا این مصوبات را پیگیری کردیم.

حجت‌الاسلام رنجبر بیان کرد: آب یکی از مشکلات اساسی این روستا بود که با کمک دهیاری و شورای شهر نسبت به نوسازی شبکه آب روستا اقدام کردیم و چهار هزار متر شبکه نوسازی و ایجاد شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم، ایجاد راه روستایی بین درودگاه و چم‌درواهی برای بهبود وضعیت تردد بود که در این راستا احداث پل و اجرای ۱۲۰۰ متر مسیر در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل پایانی قرار دارد.

تکمیل سالن ورزشی پس از ۹ سال

این روحانی جهادی بیان کرد: سالن ورزشی روستای درودگاه ۹ سال ناتمام مانده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات مورد نیاز جذب شد و طی شش ماه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی در درودگاه اشاره کرد و افزود: در زمینه تأمین مسکن برای محرومان، ایجاد اشتغال، توسعه تولید، رفع آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد کارهای گسترده‌ای در روستا انجام شد.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ها با محوریت مسجد انجام شده است، تصریح کرد: شورای فرهنگی را در روستای درودگاه ایجاد کردیم و با همراهی، همفکری و همکاری همه گروه‌ها با سلایق مختلف فعالیت‌ها ساماندهی شد.

وی گفت: در حال حاضر نیز در خدمت مردم آب‌پخش هستم و تلاش داریم با همراه کردن همه گروه‌ها در زمینه رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی و پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام رنجبر یکی از مهمترین مشکلات مردم در آب‌پخش را مسئله سند اراضی عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم در زمینه اسناد اراضی پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر 47145
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار