چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
گرما و شرجی در استان بوشهر ماندگار است/ صدور هشدار سطح نارنجی
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: گرما و شرجی هوا تا هفته آینده در استان بوشهر ماندگار است.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده رطوبت، شرجی و دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه دمای هوا طی روزهای شنبه تا دوشنبه در سطح استان است.

شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیر، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس افزایش یابد.

وی با اشاره به احتمال گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی تاکید کرد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف در نظر گرفته شود.

لزوم اجتناب از ترددهای غیرضروری

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی شد و بیان کرد: آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب انجام شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: طی هفته آینده با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، در برخی از ساعات ضمن افزایش تلاطم دریا، وقوع گردوخاک محلی و نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و امروز در نواحی شمالی و مرکزی استان با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 47147
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار