جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
طرح‌های پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر تقویت می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: طرح‌های پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر با هدف‌گذاری تولید ۵۰ هزار تن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در آئین معرفی و تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت نخبگانی بزرگی است.

وی خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های مستعد در بخش نخبگان، دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری شد و بیان کرد: استعدادهای نخبگان باید شکوفا شود و نخبگان و دانشجویان به‌عنوان استعدادهای درخشان جامعه باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

استاندار بوشهر خواستار نقش آفرین نخبگان در رفع مسائل استان شد و افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت نخبگان باید شکل بگیرد و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری، تولیدی در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر بسترسازی برای فعالیت پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، خانه خلاق، شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی دستیار نخبه بر اساس تخصص و محوریت فعالیت دستگاه انتخاب کنند.

محمدی‌زاده شرکت‌های دانش‌بنیان و بنیاد نخبگان را از مزیت‌های استان دانست و خاطر نشان کرد: باید از این مزیت‌ها بر اساس ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، اقتصاد دریا، آبزی‌پروری استفاده شود.

محمدی‌زاده از آغاز اجرا طرح‌های بزرگ و مهم در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در سواحل استان بوشهر حرکت بزرگی در عرصه پرورش ماهی در قفس با هدف‌گذاری تولید ۵۰ هزار تن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای تولید ۳ هزار تن ماهی پرورشی در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: به ظرفیت یک هزار تن تا ۱۵ روز آینده قفس پرورش ماهی راه‌اندازی می‌شود. استاندار بوشهر در این آئین از برگزیدگان پنجمین جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر تجلیل شد.

استاندار بوشهر کاهش رشد جمعیت را از مسائل اساسی در استان دانست و اضافه کرد: همه ظرفیت‌ها برای جمعیت سه میلیون نفری در استان بوشهر وجود دارد ولی رشد جمعیت قابل قبول نیست که امتیازات ویژه‌ای برای فرزندآوری به ویژه فرزند سوم به بعد ایجاد شده است.

کد خبر 47152
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار