پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در استان بوشهر برگزار شد
بوشهر- رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در محیط‌های نظامی با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در این رزمایش اظهار داشت: صرفه‌جویی تنها راهکار مهم و مؤثر در وضعیت خشکسالی و شرایط گرما و کاهش آب پشت سدها و کمبود تولید برق است.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به کمبود آب به واسطه ادامه خشکسالی‌ها افزود: مصرف بی‌رویه آب در این شرایط سخت خشکسالی باعث افزایش مشکلات شده است.

وی به مشکلات تأمین برق در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت مصرف در آب و برق در مقطع فعلی اهمیت زیادی دارد و همکاری و مشارکت همگانی در گذر از شرایط کنونی ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های بزرگ نظامی در استان بوشهر مستقر شده و فعالیت دارند، تصریح کرد: بخشی از ظرفیت تولیدی برق و آب در این پایگاه‌ها مصرف می‌شود.

وی افزود: این رزمایش نقش مهمی در کمک و مدیریت مصرف آب و برق در پایگاه‌های نظامی و مراکز انتظامی استان بوشهر ایفا می‌کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در سطح ملی برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است که بتواند کمبود برق را برطرف و در تأمین آب هم برنامه‌ریزی کند، کاری که باید در سطح استان بوشهر انجام شود موضوع صرفه‌جویی است.

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور از امروز با رمز «یا علی بن موسی‌الرضا (ع)» به‌صورت ارتباط تصویری آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

این رزمایش با هدف عملی کردن سخن رهبر انقلاب اسلامی برای صرفه‌جویی است که در تمامی پادگان‌ها، ستادها، سپاه‌های استانی و شهرستانی، بسیج‌ها و تمامی محیط‌های نظامی و فرهنگی سپاه اجرا می‌شود تا در بازه اوج مصرف آب و برق یعنی تابستان به پایدار ماندن ذخایر و تولید کمک کند.

سپاه امیدوار است اجرای این رزمایش افزون بر محیط‌های نظامی، با فرهنگ‌سازی، در محیط‌های خانگی پاسداران و بسیجیان هم اجرا شود تا با ۳۰ درصد صرفه‌جوییِ بیشتر موجب امنیت انرژی در کشور شود.

کد خبر 47154
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار