جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۶ فروند شناور حامل قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
بوشهر- فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی و توقیف شش شناور باری حامل کالای قاچاق در آب های شمال استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله شرفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور مقابله با کالای قاچاق در استان بوشهر صورت گرفته و شاهد افزایش میزان کشفیات هستیم.

وی تاکید کرد: دریابانان با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناورهای تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر افزود: راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، مرزبانان با کمک اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی هوشمند حین کنترل شناورهای عبوری در آب‌های خلیج فارس شش شناور باری حامل کالای قاچاق شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناوران موفق شدند دو هزار و ۴۸۴ ثوب پوشاک، سه هزار و ۸۰۰ عدد لوازم نوشت‌افزار، ۸۸ هزار و ۸۰۰ عدد نوشیدنی، هزار دستگاه موتور خودرو سنگین، ۵۲۲ هزار و ۷۳۱ عدد ظروف آشپزخانه، ۳۳۷ دستگاه چرخ خیاطی، شش هزار طاقه پارچه، سه هزار و ۳۹۶ عدد قهوه جوش، ۱۸ هزار عدد عینک آفتابی، ۳۷ هزار عدد ابزارآلات، ۱۹ هزار عدد انواع مواد غذایی و صدها قلم کالای بدون مجوز و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ شرفی با اشاره به دستگیری هفت قاچاقچی در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۷۲۰ میلیارد و ۵۶۴ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 47217
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار