جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
بسیاری از روستاهای بخش «ارم» آب آشامیدنی سالم ندارند
بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش‌های ارم و بوشکان محروم‌ترین بخش‌های استان هستند و بسیاری از روستاهای این منطقه آب آشامیدنی سالم ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به ارائه گزارش هفته گذشته پرداخت و اظهار داشت: بر خلاف روال معمول این هفته مجلس صبح شنبه (۲۵ تیر) جلسه علنی داشت. بالاخره ماده ۲۰ طرح مانع‌زدایی از صنعت برق پس از اصلاحات کمیسیون تصویب شد. همچنین موادی از طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی تخصصی تصویب شد. در ارتباط با معاونان وزرای جهاد، صنعت و خارجه موضوع میز خرما را دنبال کردم. در تماس با معاون اقتصادی استاندار برنامه ریزی برای مقدمات آن کردیم.

وی اضافه کرد: عده‌ای از کشاورزان خبر دادند که عملیات لایروبی کانال‌های زهکشی متوقف شده است، با مدیرعامل آب منطقه‌ای تماس گرفتم که تکذیب کردند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مدیرکل راه و شهرسازی استان و سپس معاون وزیر راه در مورد جاده نمازگاه تماس گرفتم، علیرغم دارا بودن ردیف بودجه هنوز کار وارد فرایند اجرا نشده است.

وی افزود: بعد از ظهر در کمیسیون امنیت بالاخره لایحه بکارگیری سلاح توسط مأموران به پایان رسید. تلاش شد تا ضمن حفظ حقوق مردم، از اقتدار پلیس حمایت شود. عصر در جلسه کارشناسی صحن شرکت کردم، موضوع جلسه بررسی درآمدهای پنهان شرکت ملی نفت بود، اعداد و ارقام اعجاب‌آور است.

رضایی ادامه داد: در تماس با اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد زمان اجلاس الجزایر رایزنی کردیم. تماس‌هایی با وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش راجع به برخی مشکلات داشتم. دکتر صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه تماس گرفتند و برای سفر به استان و بررسی موضوع صادرات خرما و محصولات کشاورزی ابراز تمایل کردند. در ایام برگزاری میز خرما درگیر برنامه دیگری هستند و بنا شد که برنامه‌ریزی کنیم تا در فرصتی دیگر به استان بیایند.

تصویب تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه

وی خاطرنشان کرد: در جلسه علنی یکشنبه (۲۶ تیر) طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه تصویب شد. تا آنجا که من می‌دانم غالب نمایندگان از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور ناراضی هستند، این ربطی به این دولت و آن دولت هم ندارد بلکه برخوردهای سلیقه‌ای سازمان و سردرگمی آن و نیز اولویت‌بندی‌های پرشائبه آن موجب ایجاد نارضایتی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ظهر در مجلس با سفیر عراق در ایران ملاقات کردم. از همکاری و مهمان نوازی دولت و مردم عراق در خصوص زائران اربعین تشکر کرده و بر لزوم فراهم‌آوری ملزومات مراسم اربعین امسال تاکید کردم، از گروه دوستی پارلمانی عراق برای سفر به ایران دعوت کردم و گفتم که آمریکایی‌ها به دنبال کاهش روابط فی‌مابین هستند و ما باید هوشیار باشیم. موضوعات دیگر جلسه پیگیری پرونده حقوقی پرونده جنایتکاران فرودگاه بغداد، برخورد با عوامل رژیم صهیونسیتی در عراق و تسهیل صادرات از جمله محصولات کشاورزی به عراق بود. آقای عبدالمحسن عبداله هم گزارشی از اقدامات دولت عراق برای اربعین امسال دادند و برای توسعه همکاری‌ها اعلام آمادگی کردند. تماس‌هایی با شیلات، نفت و پتروشیمی پیرامون برخی موضوعات داشتم.

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۲۷ تیر) مهمان یکی از گروه‌های جهادی بودم. عصر روز عید سعید غدیر دفتر نماینده دشتستان در بخش ارم افتتاح شد. بخش‌های ارم و بوشکان محروم‌ترین بخش‌های استان هستند. در مراسم افتتاح اشاره کردم که اولویت بخش ارم آب و راه است. علیرغم تصویب احداث راه نمازگاه - ارم - بوشکان و نیز سد دهرود در سفر پارسال رئیس‌جمهور به استان، هنوز عملیات اجرایی آنها آغاز نشده است. متأسفانه بسیاری از روستاهای بخش ارم آب آشامیدنی سالم ندارند و این موجب شرمندگی بنده به‌عنوان یک مسئول است. شب به شبانکاره رفتم.

وحدتیه به حق خود نرسیده است

رضایی بیان کرد: صبح روز سه‌شنبه (۲۸ تیر) به مناسبت هفته بهزیستی به اداره بهزیستی دشتستان رفتم و از زحمات کادر زحمتکش این دستگاه قدردانی و بر لزوم آموزش همگانی در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و… تاکید کردم. سپس عازم وحدتیه شدم و در مراسم معارفه امام جمعه وحدتیه شرکت کردم. وحدتیه با انبوهی از پتانسیل‌ها و ظرفیت انسانی بالا، نخبگان متخصص و جوانان انقلابی به حق خود نرسیده است. افتتاح سد دالکی بسیاری از مشکلات آبی وحدتیه و بخش سعدآباد را رفع خواهد کرد. از ظهر تا اواخر شب در دفتر جلساتی با مدیران هلال احمر و جهاد کشاورزی و تعدادی از سرمایه گذاران داشتم.

وی گفت: روز چهارشنبه (۲۹ تیر) در مرکز استان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری استان شرکت کردم. در خلال جلسه با رئیس سازمان راهداری در مورد مشکلات راه‌های دشتستان از جمله پل درودگاه صحبت کردم. برای این معضل قدیمی به یک راه حل رسیدیم، قول دادند که از اعتبارات ملی کمک کنند. در مراسم بر لزوم نوسازی و تعمیر ناوگان راهداری و رسیدگی به کارکنان فداکار این دستگاه تاکید کردم. ظهر به صداوسیما رفتم و در برنامه زنده شبکه خبر شرکت کردم، سپس عازم استانداری شدم و در جلسه مجمع نمایندگان با استاندار پیرامون مسائل راهبردی استان شرکت کردم. سپس به جلسه برگزاری و امور اجرایی میز خرما رفتم و در کنار مدیران دولت و بخش خصوصی برای برگزاری مناسب میز خرما در دشتستان برنامه‌ریزی و همفکری کردیم. با تعدادی از معاونان وزرا برای حضور در میز خرما که ان‌شاءالله مردادماه برگزار خواهد شد صحبت کردم. شب در اتاق بازرگانی مسائل و مشکلات خرما را با حضور تعدادی از فعالان این حوزه بررسی کردیم. معاون وزیر نفت تماس گرفت و درباره طرحی که اخیراً پیشنهاد شده بود صحبت کردیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخر هفته عمدتاً صرف ملاقات‌های مردمی شد، روز جمعه در نمازجمعه شهر سعدآباد شرکت کردم و پس از نماز با تعدادی از مردم عزیز ملاقات کردم.

کد خبر 48219
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار