پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
طنین مشکلات مردم در صدای شورا شهر خارگ/وعده ها محقق شود

خارگ : روز گذشته در پنجمین روز از هفته دولت؛ فرماندار محترم بوشهر به همراه تعدادی از مدیران ارشد استان در خارگ حضور یافتند تا پیگیر مسایل حوزه خود باشند. مجموعه شورای شهر خارگ نیز بعنوان نهاد مدنی پیگیر مشکلات مردم سعی در بیان و تاکید بر به سرانجام رسیدن خواسته های به حق مردم خارگ شدند.

به گزارش خارگ آنلاین : روز گذشته در پنجمین روز از هفته دولت؛ فرماندار محترم بوشهر به همراه تعدادی از مدیران ارشد استان در خارگ حضور یافتند تا پیگیر مسایل حوزه خود باشند. مجموعه شورای شهر خارگ نیز بعنوان نهاد مدنی پیگیر مشکلات مردم سعی در بیان و تاکید بر به سرانجام رسیدن خواسته های به حق مردم خارگ شدند.

  درد های مردم در طنین صدای شورای

علی پور رئیس شورای شهر خارگ در جلسه ای که با حضور فرماندار بوشهر، بخشدار خارگ و مدیران کل اداره بندر، اداره فرهنگ و ارشاد و رییس اداره ثبت احوال شهرستان بوشهر برگزار شد گفت: در دولت جدید مسئولان بسیاری برای حل مشکلات عدیده مردم خارگ تلاش کردند علی الخصوص جناب دکتر جمیری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که پیگیر بسیاری از مشکلات مردم خارگ بودند؛ که از مهمترین آن ها می توان به خرید دستگاه سیتی اسکن، تصویب اعتبار یکصد میلیارد ریالی از شرکت ملی نفت، تامین اعتبار بحث چارتر کردن شناور برای تردد مردم خارگ اشاره کرد. وی همچنین از تلاش فرماندار جهادی بوشهر و بخشدار خارگ تقدیر کرد.


سخنگوی شورای شهر در ادامه گفت: متاسفانه مدتی است که حضور نماینده ثبت احوال در خارگ بصورت مستمر صورت نگرفته و مردم در عسر و هرج هستند. وی با بیان اینکه قطعا فعالیت اداره ثبت احوال با توجه به شرایط تردد مردم خارگ؛ باید پایدار باشد بر رفع این مشکل تاکید نمود.


وی ادامه داد؛ یکی از زحمت کش ترین اقشار خارگ که ارتزاق آنها مستقیم از دریاست قشر صیادان شریف خارگ هستند که مدت هاست مطالباتی دارند و هنوز محقق نشده است و از این دست می توان به سرانجام نرسیدن اسکله انگشتی مختص صیادان، فقدان دوربین مداربسته برای حفاظت از ادوات متعلق به صیادان و بحث روشنایی اسکله مروارید و صیادی فعلی اشاره کرد.


رییس شورای اسلامی شهر خارگ مبحث بهداشت و درمان مردم خارگ را با اهمیت خواند و از نبود آمبولانس دریایی که در دولت قبل وعده داده شد بود سخن گفت؛ او در ادامه از مسئولان مربوط خواست تا به قول های خود در ارتباط با تجهیز بخش دندانپزشکی مرکز بهداشت خارگ و حضور مداوم دندانپزشک عمل کنند.


علی پور از همکاری پدافند هوایی ارتش خارگ در به دوش کشیدن بار خلا دندانپزشکی مرکز بهداشت تشکر کرد.


او با بیان اینکه شورای شهر نهاد اجرایی نیست اما در حوزه پیگیری مشکلات مردم می تواند نقش پررنگی داشته باشد گفت: پدران ما، ما و فرزندانمان در این خاک سال هاست زندگی کرده ایم و تمام مشکلات را با گوشت و پوست خود حس کردیم اما اکنون زمان انجام جهاد و حل اساسی مشکلاتیست که قطعا پویایی یک شهر را به دنبال خواهد داشت.


وی در پایان از رییس اداره بندر بوشهر خواست تا با نظارت بر انجام هرچه سریعتر پروژه احداث رمپ ویژه شناور لندینگ کرافت و سامانه الکترونیک نوبت دهی حمل خودرو وبار مردم خارگ همچون سامانه دریا تیکت در جهت رفاه حال بیشتر مردم جزیره بکوشند.


سخنگوی شورای شهر خارگ  همچنین بر بازسازی ساختمان فرهنگ و ارشاد جزیره و نقش مهم آن در انجام امورفرهنگی تاکید کرد و از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد بوشهر خواست تا بودجه ی ۵ میلیارد ریالی تجهیز سالن تمرین هنرمندان تئاتر خارگ نیز تعیین تکلیف شود.

کد خبر 50051

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار