شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
فعالیت ۵۳ مرکز آموزش استثنایی در بوشهر
بوشهر- رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر از فعالیت ۵۳ مرکز آموزش استثنایی در استان خبر داد و گفت: ۸۰۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در استان داریم.

عباس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای گروه اوتیسم در دو شهرستان بوشهر و عسلویه به دلیل تعداد زیاد دانش‌آموزان این شهرستان‌ها در سه مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و پیش حرفه‌ای مراکز آموزش استثنایی وجود دارد.

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی تصریح کرد: سرویس ایاب و ذهاب بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین و با همکاری شهرداری شهر بوشهر برای دانش‌آموزان استثنایی برقرار می‌شود که برای این امر با شهرداری تفاهم‌نامه همکاری امضاشده است که میزان اعتبار آن حدود دو میلیارد تومان است.

طاهری اضافه کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر با ۴۰۰ نیروی آموزشی، توان‌بخشی و کادر اداری در حال ارائه خدمت به دانش‌آموزان هدف در این استان است.

تحصیل ۱۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی

رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر گفت: هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز در مراکز آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه ۵۳ مرکز آموزش استثنایی در سطح استان بوشهر فعالیت دارند افزود: به معنای واقعی کلمه همکاران اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر شعار آموزش‌وپرورش برای همه و همه برای آموزش‌وپرورش جامعه عمل پوشانده‌اند.

طاهری اضافه کرد: در حوزه آموزش، توان‌بخشی و طرح سنجش همکاران اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

شناسایی ۱۳۰۰ دانش‌آموز مشکوک از نظر هوشی

وی بابیان اینکه سال جاری ۲۱ هزار نفر از نوآموزان و دانش آموزان بوشهر مورد غربالگری و پایش قرار داده‌ایم گفت: در حال حاضر هزار و ۳۸۲ نفر دانش‌آموز از لحاظ هوشی مشکوک بوده‌اند و ۷۲۲ نفر دیر آموز تشخیص داده شده‌اند.

هزار و ۳۸۲ نفر دانش‌آموز از لحاظ هوشی مشکوک بوده‌اند و ۷۲۲ نفر دیر آموز تشخیص داده شده‌اند طاهری اضافه کرد: ۲۶ نفر نیز آموزش پذیر در مدارس استثنایی باید کارهای آموزش خود را دنبال کنند و هزار نفر در حوزه بینایی، شنوایی و مشکوک به اوتیسم شناسایی شده‌اند.

رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان گفت: در سه ماه گذشته دو مدرسه در تنگ ارم و مرکز استان، مدرسه پیش حرفه‌ای اوتیسم که تا قبل از این تا ششم ابتدایی فقط داشته‌ایم و کلاس‌های ۷ و ۸ نیز دایر می‌شود و یک کلاس مرجع در جزیره خارگ دایر خواهد شد.

۸۰۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی داریم

وی بابیان اینکه هیچ منطقه و شهرستان بدون مرکز آموزش استثنایی در استان بوشهر وجود ندارد افزود: هفت گروه از دانش‌آموزان شامل دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی، شنوایی، کم‌توان ذهنی، دانش‌آموزان جسمی حرکتی و چند معلولیتی و دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری (اختلالات) و دانش‌آموزان دچار اختلال رفتاری هیجانی تحت پوشش اداره کل آموزش استثنایی استان بوشهر هستند.

طاهری اظهار داشت: در کنار توسعه مدارس برنامه توانمندسازی همکاران را در دستور کار داریم و بر اساس آن آموزش مهارت‌های چندگانه، آموزش خط بریل و برقراری ارتباط با دانش‌آموزان ناشنوا را به‌صورت جدی پیگیر هستیم.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر ۸۰۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی داریم افزود: از بین دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر موفق به کسب رتبه کشوری در دو میدانی شده‌اند و همچنین این عزیزان توانسته‌اند سه مقام کشوری نیز کسب کنند.

۵۰۰ نفر هنوز سنجش سلامت نشده‌اند

رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان روشن‌دل بوشهری نیز موفق به قبولی در دانشگاه‌های دولتی روزانه شده‌اند و همچنین دو نفر از دانش‌آموزان ناشنوای استان بوشهر بعد از طی مراحل آزمون در مدارس استثنایی مشغول به ارائه خدمت هستند.

تنها مرکز غیردولتی آموزش دانش‌آموزان اوتیسمی تعطیل شده و در دوره ابتدایی دو کلاس برای آموزش دانش‌آموزان اوتیسمی کم داریم طاهری بابیان اینکه از همکاران مراکز آموزش استثنایی سه تا مقام کشوری در بحث الگوهای برتر تدریس داشته‌ایم اضافه کرد: همچنین این همکاران موفق به کسب مقام اول کشوری در مسابقات قرآنی شده‌اند.

رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر با اشاره به طرح سنجش در استان بوشهر اظهار داشت: نزدیک به ۵۰۰ نفر از جامعه هدف استان بوشهر هنوز سنجش سلامت نشده‌اند که از والدین و همشهریان خواهشمندیم هر چه سریع‌تر به پایگاه‌های غربالگری و سنجش مراجعه کنند.

۴۶ دانش‌آموز اوتیسمی در دوره ابتدایی داریم

وی با بیان اینکه تا ۲۰ شهریور طرح غربالگری و سنجش دانش‌آموزان و نوآموز ادامه دارد گفت: مهم‌ترین مشکلات حوزه اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر این است که در پیش حرفه‌ای اوتیسم در استان بوشهر دچار مشکل هستیم که یک فضایی برای آموزش این عزیزان قرار داده‌ایم که باید این مشکل به‌صورت دائم حل شود.

طاهری بابیان اینکه ۴۶ دانش‌آموز اوتیسمی در دوره ابتدایی داریم افزود: تنها مرکز غیردولتی آموزش دانش‌آموزان اوتیسمی در استان بوشهر تعطیل‌شده است و همچنین در دوره ابتدایی دو کلاس برای آموزش دانش‌آموزان اوتیسمی کم داریم که امیدواریم تا اول مهرماه بر اساس پیگیری‌ها صورت گرفته این مشکل حل شود.

رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استثنایی استان بوشهر اضافه کرد: در دوره پیش حرفه‌ای نیز یک کلاس برای آموزش دانش‌آموزان اوتیسمی کم داریم.

کد خبر 50301
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار