جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد/ افزایش تلاطم دریا
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال در ترددها و فعالیت دریایی خبر داد و گفت: از پنجشنبه دمای هوای استان کاهش می‌یابد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار دریایی سطح زرد اظهار داشت: با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی شدید شمال غربی که سرعت آن گاهی از ۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود شاهد افزایش ارتفاع موج دریا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد خاطرنشان کرد: سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی بوشهر با اشاره به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خواستار خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر شد.

وی تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه وزش ملایم جریانات گرم و مرطوب جنوبی تا روز چهارشنبه است که روز پنج شنبه جهت جریانات شمالی خواهد شد.

شکوهی‌پور بیان کرد: از عصر روز پنج شنبه تا روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی خلیج فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: آسمان استان طی ساعات آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 50544
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار