شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
دسترسی مطلوب فضاهای شهری برای معلولان در بوشهر فراهم شود
بوشهر- مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر گفت: دسترسی مطلوب فضاهای شهری برای افراد دچار کم توانی و ناتوانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مژگان آل بهبهانی صبح سه‌شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط مناسب سازی محیط شهری اظهار داشت: این کارگاه یک روزه در راستای دسترسی مطلوب فضاهای شهری برای افراد دچار کم توانی و ناتوانی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط مناسب سازی محیط شهری با هدف بازآموزی و آشنایی بیشتر کارشناسان فنی در اجرا با اصول و روش‌های استاندارد مناسب سازی محیط شهری برگزار شد.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر بیان کرد: این کارگاه با هدف نقش مؤثر رعایت استانداردهای مناسب سازی و دسترس پذیری ساختمان‌ها بویژه اماکن عمومی و معابر بر طبق ضوابط و مقررات در راستای اجرای بند دوم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اجرا شد.

وی گفت: امید داریم این موضوع نه تنها باعث استقلال حرکتی و خودکفایی افراد دارای ناتوانی و کم توانی جسمی و حسی حرکتی گردد بلکه در بهبود روانی آنها هم تأثیر بسزایی داشته باشد.

آل بهبهانی افزود: در این کارگاه سرفصل‌های ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی مطابق با آخرین منابع ویرایش شده با موضوع نکات و استانداردهای لازم برای مناسب سازی معابر شهری، پیاده راه‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز، ورودی‌ها سطح‌ها شیبدار، آسانسور و مواردی از این قبیل ویژه افراد کم توان آموزش داده شد.

وی گفت: پیرامون این کارگاه مواردی نیز مطرح گردید که پیگیری و رفع آنها کمک شایانی به بهبود وضعیت معابر و اماکن نموده و می‌توان با تکرار این موضوع اهمیت اجرای آن را در جامعه ایجاد و شرایطی را فراهم نمود که افراد دارای کم توانی و سالمندان بتوانند بیش از پیش در کنار افراد دیگر حضور داشته و مستقل شوند.

سهیلا کوهستانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگان با عنوان اینکه سهولت دسترسی در استفاده از امکانات شهری یکی از عوامل بازتوانی معلولین است گفت: در سال‌های اخیر با توجه به برگزاری ستاد مناسب سازی در شهرستان و با حضور ارگان‌های مختلف اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داده که از مهمترین آنها می‌توان به نظارت و حضور کارشناسان مناسب سازی بهزیستی در پروژه‌های ساختمانی ادارات نام برد.

این کارگاه آموزشی با همکاری دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری و اداره کل بهزیستی استان و با مدرسی مهندس موسوی رئیس گروه محیط دفتر فنی استانداری با حضور ۳۰ نفر از کارشناسان دفتر فنی استانداری، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان و کارشناسان فنی و عمرانی فرمانداری و شهرداری‌ها مهندسین، ناظر به همراه کارشناسان دبیرخانه بهزیستی شهرستان‌های جنوب استان (عسلویه، جم، دیر و کنگان) به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان کنگان برگزار شد که در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 50553
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار