پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
اربعین بزرگترین تجمع و پدیده قرن است
بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: اربعین بزرگترین تجمع و پدیده قرن است و هیچ مکتبی قادر نیست این همه آدم را یکجا جمع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین انصاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: این حماسه اربعین حاصل نمی‌شود مگر با تحمل یکسری رنج‌ها و محدودیت‌های جسمی.

وی با بیان اینکه این بزرگترین تجمع و پدیده قرن است اضافه کرد: هیچ مکتبی قادر نیست این همه آدم را یکجا جمع کند و این نشانه شیعه و طلیعه ظهور است.

امام جمعه موقت برازجان با بیان اینکه دشمن خیلی هم تلاش کرد تا مانع پیاده دوی عظیم اربعین شود اما ناکام ماند افزود: از تک تک زائرین که قطره‌ای از این اقیانوس شدند تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: مردم میهمان نواز کشور عراق میلیون‌ها زائر را طی چندین روز تغذیه و اسکان دادن کار بزرگی است که این کار شایسته تقدیر است.

انصاری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: جنگی نابرابر و ظالمانه توسط مهره کثیف و مزدوری بنام صدام و حزب بعث شکل گرفت، آن گردن کشی‌های مستانه صدام که می‌خواست در طول یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، آن عاقبت حقیرانه که سرباز آمریکایی موهایش را گرفته بود و از چال بیرون می‌کشید.

وی افزود: استکبار جهانی تمام قد پشت صدام ایستادند، خائنین عرب منطقه از او حمایت کردند، اما نهایت همه آنها سر تسلیم فرود آوردند و ایران است که مقتدرانه به پیش می تازد، لذا آرزوی تصاحب یک وجب از خاک ایران را به گور بردند.

امام جمعه موقت برازجان تاکید کرد: این است منطق ولایت و قدرت ملت تا جایی که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: ترجیح می‌دهم هر دو دستم قطع شوند اما بیگانگان یک وجب از خاک کشور را تصاحب نکنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا افزود: حماسه دفاع مقدس مقایسه شود با رژیم سابق که این هفته سالروز آغاز سلطنت پهلوی دوم در سال ۱۳۲۰ است، خائنینی که بخش‌های مهمی از کشور را به بیگانگان واگذار نمودند و ایران تبدیل شد به یک کشور فقیر و عقب مانده؛ این است وابستگی به آمریکا و شیطان صفتان، آمریکا جا دارد از دست ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد، عناصر داخلی که نسخه تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا را می‌پیچند هم این آرزو را به گور ببرند.

انصاری با اشاره به وضعیت مذاکرات گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که در عرصه مذاکرات ایران سرسختانه بر مواضع خود اصرار و پافشاری می‌کند.

وی افزود: از اول هم معلوم بود که دشمن اهل بده بستان نیست و تنها می‌خواهد دیکته و تحمیل کند، لذا برای چندمین بار می گوئیم که این برجام نافرجام است و هیچ سودی برای کشور ندارد و دولت انقلابی هم این مطلب را خوب می‌داند و بدون امید به مذاکرات اقدامات و اصلاحات خود را انجام می‌دهد.

کد خبر 50628
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار