جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۳۰ هزار بیکار در استان بوشهر داریم
بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار بیکار در استان بوشهر داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی صبح جمعه در حاشیه نشست مسئولان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان بوشهر توسط مرکز آمار ایران ۷.۴ عنوان شده و مربوط جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۵ سال است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اضافه کرد: ۳۰ هزار بیکار در استان بوشهر داریم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۳۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کارجوی بوشهری اگر دارای مهارت است امکان ندارد بیکار باشد، تصریح کرد: استان بوشهر با کمبود نیروی ماهر روبرو است و نیاز مبرم استان به پرورش نیروی ماهر و آموزش‌های مهارتی محور در دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای داریم.

اشتغال نیروهای بومی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اشتغال نیروهای بومی استان در برنامه هفتم توسعه دنبال می‌شود و پیمانکاران را از به کارگیری نیروهای بومی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در استان ملزم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر سه هزار و ۳۵۰ واحد تعاونی فعال که حوزه خدمات با هزار و ۱۰۰ تعاونی بیشترین تعداد را دارد و زمینه اشتغال ۲۵ هزار و ۵۹۵ نفر در این حوزه فراهم شده است.

کشاورزی تعداد تعاونی‌های بانوان در استان بوشهر را ۳۷۸ مورد عنوان کرد و افزود: اتفاق خوبی که در امسال هم خورده است با درایت استاندار محترم برای اولین‌بار تصمیم گرفته شده که در واگذاری اراضی پرورش میگو، صرفاً از طریق تعاونی‌ها انجام شود.

پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: ۵۳ شرکت تعاونی پرورش میگو در شمال استان در هفته دولت فعالیت خود را آغاز کردند فرایند فرایند تشکیل این تعاونی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی حمایت همه جانبه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از شرکت‌های تعاونی دانش بنیان از اولویت‌های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد.

کشاورزی با اشاره به پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: در همه حوزه‌ها سعی شده که هم تشکیل تعاونی صورت گیرد و هم از طرح‌های جدید حمایت شود تا توسعه شهر و روستاهای استان را رقم بزنند.

کد خبر 50629
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار