جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
نقشه دشمنان برای کاهش حضور مردم در مراسم اربعین شکست خورد
گناوه- امام جمعه موقت گناوه گفت: دشمنان تلاش کردند تا همایش بزرگ اربعین را کمرنگ کنند ولی امسال این همایش باشکوه‌تر از همیشه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: اربعین پیروزی بود، دشمن با شهادت امام حسین (ع) و یارانش و اسارت اهل بیت (ع) به خیال خود تصور کرد که پیروز شده است، اما اربعین حسینی در طول تاریخ تا امروز هر سال باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار می‌شود یک همایش بزرگ اسلامی است که غوغا به پا می‌کند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: یزید با شهادت امام حسین و یارانش و اسارت اهل بیت تصور کرد که پیروز شده است اما امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در اسارت جهاد تبیین را آغاز کردند و همین اسارت اهل بیت (ع) حماسه کربلا، عاشورا و اربعین را برای همیشه نگه داشت و بنی امیه را ریشه کن کرد.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک مسئله مهم و بزرگ است گفت: امام راحل بارها بر اهمیت این ایام تاکید فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت محرم و صفر و اربعین در مناسبت‌های مختلف تاکید می‌فرمایند و هر چه داریم از ماه محرم و صفر و اربعین حسینی است.

جهاد تبیین اهل بیت (ع) دشمن را ریشه کن کرد

وی تصریح کرد: اهل بیت (ع) در ایام اسارت و بازگشت به سمت مدینه با اینکه اسیر و گرفتار بودند اما جهاد تبیین را آغاز کردند و همین باعث ریشه کنی بنی امیه بود.

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه همه باید قدر این ایام الله را بدانیم گفت: در دوران‌هایی از تاریخ مانند دوران بنی عباس که اجازه زیارت امام حسین (ع) را به شیعیان نمی‌دانند ولی شیعیان این زیارت را انجام می‌دادند تا امروز که این مراسم به اوج خود رسیده است.

همایش بزرگ اربعین باشکوه تر از هر سال در حال برگزاری است

حجت الاسلام بدری گفت: پیاده روی اربعین امروز به برکت قیام و نهضت ملت ایران اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و خون همه شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری هر سال این مراسم باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با گرامی داشت یاد همه شهدا بیان کرد: جهاد بابی از رحمت الهی است که با قیام و نهضت امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری امروز عشق به جهاد گسترده‌تر شده تا اینکه به جبهه مقاومت بر علیه کفر جهانی منجر شد و امروز کفر از مقاومت لرزان است.

تقدیر از پذیرایی زائران اربعین حسینی در عراق

وی با تقدیر از دولتمردان و مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی بیان کرد: مردم و دولتمردان عراق در برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین امسال در همکاری با جمهوری اسلامی و مهمان نوازی از زائران اربعین همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه قیام و نهضت امام حسین (ع) بعد از خانه کعبه، برای راه گم نکردن ما است افزود: شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت (ع) یک مسئله مهم و هدایت گر است و در همین دنیای فانی باید دید که چه کسی حسینی و چه کسی یزیدی می‌شود و همه باید برای حسینی شدن تلاش کنیم.

امام جمعه گناوه ولایت و توحید از هم جدا نمی‌شوند خاطرنشان کرد: خانه کعبه نشانه‌ای است که خدا و وحدانیت پروردگار عالم فراموش نشود و قیام امام حسین (ع) نیز نشانه‌ای است که راه ولایت که با توحید همگام است گم نشود.

وی گفت: همایش اربعین، همایشی بزرگی است که دشمنان تلاش کردند تا آن را کمرنگ کنند ولی آنها هرگز نمی‌توانند نور خدا را خاموش کنند و امسال این همایش باشکوه‌تر از همیشه در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های همه مسئولان نظام مقدس اسلامی که در خدمت رسانی به زائران اربعین و اعزام و فراهم کردن شرایط برگزاری این همایش بزرگ از هیچ گونه کوششی کوتاهی نکردند و همکاری کردند قابل تقدیر است.

کمک به دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس گفت: برنامه جشن عاطفه‌ها امسال نیز مانند سال‌های قبل برای کمک به دانش آموزان نیازمند از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و جایگاه‌های خاصی برای کمک در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود خیرین و مردم و کسانی که توانایی کمک دارند مانند همیشه به این نهاد در کمک به نیازمندان کمک کنند.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس و طول تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع جانانه ملت ایران از انقلاب اسلامی کرد و این ملت و جوانان همچنان در دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ایستاده است.

کد خبر 50632
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار