سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
معاندین چشم دیدن اتحاد مردم در مراسم اربعین را ندارند
بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: معاندین چشم دیدن اتحاد مردم در مراسم اربعین را ندارند و با دسیسه‌های مختلف دنبال اختلاف‌افکنی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی بدری در خطبه‌های نماز عسلویه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: ایام حزن و اندوه اربعین سرور و سالار شهیدان است.

وی با نقل سخنان امام صادق (ع) درباره زائرین امام حسین (ع) اضافه کرد: از وقتی که از خانه خارج می‌شود و به زیارت اربعین می‌رود گناهان او آمرزیده می‌شود و هر قدمی که بر می‌دارد پاک می‌شود.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: خدا با زائر امام حسین نجوا می‌کند، با دل او حرف می‌زند، در گوش او می‌گوید بنده من آمرزیده شدی، از من درخواست کن تا اجابت کنم، جواب بدهم مرا بخوان خواسته ات را بگو تا اجابت کنم.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمود خداوند در عوض شهادت امام حسین (ع) به او اجر و پاداش‌هایی داد که کسی این امتیازها ندارد. اول که در تربت او شفاء قرار داد زیر گنبد آن حضرت دعا مستجاب می‌شود و همه امامان بعد از امام حسین از ذریه آن حضرت قرار داد. زائری که به زیارت امام حسین (ع) از لحظه حرکت تا پایان سفر از عمرش کم نمی‌شود.

بدری، ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هفته دفاع مقدس را یک امتداد زمانی یا تاریخی یا برهه زمانی نیست؛ گنجینه‌ای است تمام نشدنی که باید آن را استخراج کرد و بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک عرض کرد و گفت: از معلمین و فرهنگیان و مدیران مدارس که زمینه بازگشایی مدارس را فراهم می‌کنند قدردانی می‌کنم. از زحمات و تلاش‌های مدیر آموزش و پرورش شهرستان و همکاران و برنامه ریزی آنان در راستای بازگشایی مدارس تقدیر کرد.

امام جمعه موقت عسلویه ۲۷ شهریور سالروز گرامیداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت و از این شاعر بزرگ و سروده‌های آئینی او تجلیل کرد و برای علاقه مندان به شعر و شاعری آرزوی موفقیت کرد.

بدری از تلاش‌های خادمان زوار و کسانی که موکب دایر کردند چه در شهرستان و چه در مرز از جمله از تلاش فرماندار انقلابی شهرستان، دستگاه‌های اجرایی شهرستان سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و خیرین و کسانی که زائرین اعزام کردند و در این زمینه برنامه ریزی کردند تقدیر می‌کنم.

وی اضافه کرد: پیاده روی اربعین رزمایش منتظران ظهور امام زمان بود. این زیارت ساده نیست، ‏ یک رزمایش برای دگرگونی جهان برای امنیت و صلح بود. برای ظهور منجی بشریت بود اعلام برائت از یزیدیان زمان بود رعب و وحشت در دل غربی‌ها ایجاد کردند.

امام جمعه موقت عسلویه تاکید کرد: نباید شهدا و امام شهدا را فراموش کنیم. بازگشایی راه کربلا و پیاده روی اربعین مدیون خون شهداست. قدردان باشیم، حضور عظیم زائرین چند میلیونی بود. قدم قدم می‌روند خستگی تحمل می‌کنند که به امام حسین برسند.

بدری افزود: معاندین نمی‌توانند تحمل کنند و دنبال شبهه افکنی و ایجاد اختلاف بین ملت‌های ایران و عراق بودند. باید بدانند به کوری چشم دشمنان برکت اربعین اتحاد ملت ایران و عراق بود. معاندین چشم دیدن این اتحاد را نداشتند و رسانه‌های داخلی هم به این مسائل دامن زدند و اعلام کردند که آب نیست و گرما هست، امکاناتی نیست.

وی بیان کرد: مردم عراق همه امکانات را در طبق اخلاص گذاشتند؛ درخواست ملتمسانه می‌کردند که زوار ایرانی بر سر سفره آنان حاضر شوند. از مردم خوب عراق بابت این میزبانی و این استقبال گرم تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: از همکاری و تلاش دولت انقلابی هم شرایط را برای زائرین هموار کردند که بتوانند به سهولت و راحتی به کربلا بروند هم تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 50633
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار