جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اربعین نماد استکبار ستیزی است
بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: اربعین نماد تبدیل شدن فرقه‌ها و احزاب به امت واحد اسلامی و نماد استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته شهر اهرم با تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب آن حضرت اظهار داشت: واقعه عاشورا، به سبب بیماری شک در حقانیت امام جامعه و بی ارادگی مزمنی که در بین خواص و عقلای جامعه آن روز به وجود آمد و جز با حادثه کربلا و به مسلخ بردن امام امت و به اسارت رفتن اهل بیتش این دو بیماری شک در ولایت و وادادگی و ضعف در اراده‌ها درمان نمی‌شد.

وی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام با بذل خون خودش و خون اولادش و خون اصحابش تحریفی که در جریان ولایت و امامت جامعه ایجاد شده بود اصلاح کردند و امروزه هم در امت اسلام عده‌ای در لباس سلطنت و عده‌ای در لباس عقلای قوم و با تبعیت محض از تفکر لیبرالی برای دنیای اسلام نقشه دارند.

امام جمعه اهرم‬ افزود: جوانان عزیز‬ اگر گروهی و حزبی، پرچمی را بلند کرد و ادعای اسلام و حکومت اسلامی داشتند ‏بدانید معیار صداقت و اصالتِ آنها در دو شاخص است و آن حامی مستضعفان عالم بودن و در مقابل استکبار سینه سپر کردن است.

وی ادامه داد: این دو شاخص و معیاری است که از سیره و سنت انبیا و نص کتاب است که در مقابل فرعون‌ها و قارون‌های زمان خود برای حمایت از مستضعفان ایستادند و اگر داعش داعیه حکومت سلامی داشت اما از طریق آمریکا و صهیونیست حمایت می‌شد و یک گلوله به سمت آنها پرتاب نشد.

وی بیان کرد: اگر اعراب منطقه در گرداب شک و تردید و بی ارادگی تمام، اراده‌ای برای تقابل با شیطان بزرگ و صهیونیست ندارند بدانید اینها خادم حرمین نیستند اینها از اسلام صیانت نمی‌کنند اینها از حقوق فلسطین و مستضعفان حمایت نمی‌کنند اینها به تبع اسلاف خودشان که در امام زمان خودشان شک کردند و اراده‌ای برای مقابله با یزید زمان نداشتند امروز هم اراده‌ای برای مقابله با یزید زمان ندارند و با قراردادهای چند صد میلیاردی بازارهای اسلحه سازی آنها را تقویت می‌کنند و امثال این خیانت‌ها به امت اسلام در طول تاریخ فراوان بوده است.

وی گفت: اگر بعضی از مردم و خواص در سال‌های قبل از ۶۱ هجری شک کردند که معاویه و یزید کدخدا و حاکم بر مردم هستند یا امام حسن و امام حسین علیهما السلام امام جامعه هستند، اگر آن روز این شک و تردید و بی ارادگی بود اما در گام دوم انقلاب اسلامی نسل جوان مؤمن انقلابی پای کارِ ولایت زمانِ خودشان، ایستاده‌اند و با تقویت جریان و گفتمان اربعین و با شعار هیهات منا الذله دیگر امامی به مسلخ نخواهد رفت و صلحی که امام جامعه مجبور به آن باشد، امضا نخواهد شد.

اربعین نماد تبدیل فرقه‌ها و احزاب به امت واحده اسلامی است

پهلو زاده افزود: ان شاء الله این قیام اربعینی مثل موریانه به جان سلطه و استکبار رفته و قطعاً پایه‌های ظلم آنها فرو خواهد ریخت، لذا اربعین نماد استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین است.

وی اضافه کرد: اربعین نماد تبدیل شدن فرقه‌ها و احزاب به امت واحده اسلامی است و نماد اراده جوانان بصیر در مقابل خواص بی بصیرت و یقین و اراده عمومی امت به امام جامعه در مقابل بی ارادگی خواص بی اراده است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: از مردم شریف و مهمان نواز عراق و همه دستگاه‌هایی که در این راهپیمایی عظیم و میلیونی جهانی اربعین مشارکت و همدلی داشتند کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی بیان کرد: مردم شریف عراق در کل سال توفیق دارند به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به ویژه در ایام محرم و صفر که اوج مهمان نوازی و خدمت گذاری به زوار امام حسین علیه السلام است که از سراسر دنیا به نجف و کربلا مشرف می‌شوند، از پذیرایی کریمانه و خادمی زوار، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت: استمرار این خدمت کریمانه مردم عراق در محرم و صفر و پذیرایی مردم ایران در ایام شهادت امام رضا علیه السلام زمینه ساز از بین رفتن فتنه‌ها و مستحکم شدن برادری این دو ملت خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز سالروز قتل عام آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا هست که به مدت سه روز بیش از ۳ هزار نفر از جمعیت این دو اردوگاه را قتل عام کردند و این جنایت و جنایات دیگر همه از خوی وحشیگری صهیونیست‌ها و هم دستان آنهاست که محکوم به شکست خواهند بود.

پهلو زاده با گرامیداشت ۳۱ شهریور سالروز هفته دفاع مقدس گفت: در بهمن ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی وقتی آمریکا از ایران اخراج شد شروع به مقابله با ایران کرد و نظام سلطه با به راه انداختن ماشین جنگی صدام ۸ سال همه اقشار این مرز و بوم مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: امروز اگر عزتی و اقتداری وجود دارد و انقلاب اسلامی در سرتاسر این عالم نماد مقاومت و عزت است همه و همه به برکت خون شهدا و استقامت ایثارگران و جانبازان و بسیجیان و ایستادگی همه اقشار ایران اسلامی است و دشمن مأیوس تر از همیشه شده است و این انقلاب به حول و قوه الهی به انقلاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف منتهی خواهد شد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی هستیم و ان شاء الله کسانی که از لحاظ مالی دارای مکنت و توانایی هستند، خیرین و دیگران نسبت به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توجهی داشته باشند تا فرزندان این خانواده‌ها در شروع مدارس تلخی کمبود نوشت افزار و لباس و ملزومات تحصیلی احساس نکنند.

کد خبر 50634
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار