شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد
بوشهر- همزمان با اربعین حسینی، مردم استان بوشهر مراسم و برنامه‌های مختلف عزاداری را به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دوست داران اهل (ع) در استان بوشهر با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف، در اربعی حسینی به عزاداری پرداختند.

مراسم شب اربعین در مساجد و تکایای استان بوشهر برگزار شد و در روز اربعین نیز برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

طبخ و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های مردم استان بوشهر در روز اربعین حسینی است.

تعداد زیادی از اهالی استان بوشهر با حضور در مراسم اربعین حسینی و شرکت در پیاده‌روی اوج وفاداری خود را به مکتب حسینی اثبات کردند و در میعادگاه عشق نوای خود را به معشوق رساندند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

مراسم پیاده روی اربعین در بوشهر از امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر (ع) برگزار می‌شود و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از استقرار چهار موکب پذیرایی اربعین در مسیر پیاده‌روی در سطح استان و با محوریت امامزادگان شاخص خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر ۲۰ بقاع متبرکه استان بوشهر روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر و اربعین حسینی از امامزادگان در شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود و در این راستا، موکب‌های اوقاف از زائران پذیرایی می‌کنند.

کد خبر 50642
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار