جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد
بوشهر- مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی همراه با برنامه‌های متنوع عزاداری با حضور گسترده مردم در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم و برنامه‌های متنوع روز اربعین حسینی با حضور گسترده مردم در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

در شهر بوشهر این مراسم همراه با مداحی، عزاداری، قرائت زیارت اربعین به مسافت ۱۰ کیلومتر برگزار شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم بوشهر همچون همیشه حضوری گسترده در مراسم راهپیمایی اربعین داشتند.

سید ناصر فاطمی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیرهای بقاع متبرک و امام‌زادگان بوشهر خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بوشهر در مسیر بیش از ۱۰ کیلومتر برگزار شد.

وی بیان کرد: مردم از نقاط مختلف بوشهر در این مراسم حضور یافتند و مراسم پیاده‌روی از امامزادگان قاسم (ع) شغاب و عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدباقر (ع) بوشهر برگزار شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر تاکید کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بوشهر همراه با مداحی، عزاداری، قرائت زیارت اربعین برگزار شد.

فاطمی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان پس از پیمودن مسیر ۱۰ کیلومتری در امامزاده محمدباقر (ع) بوشهر تجمع می‌کنند، و در این تجمع پس از عزاداری، نماز جماعت به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه می‌شود.

وی با اشاره به حماسه مسلمانان در دشت کربلا در اربعین حسینی بیان کرد: مسلمانان در اربعین حسینی در کربلای معلی حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و با وجود انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، ولی مراسم اربعین حسینی با شکوه ویژه‌ای برگزار شد که نشان از اقتدار مسلمانان دارد.

مراسم پیاده‌روی اربعین در روستاها و شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار شد.

این مراسم در پنج نقطه شهرستان دشتستان برگزار شد و مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک دشتستان ادامه یافت.

این آئین در منطقه بوشکان دشتستان تا امامزاده محمد فیروز (ع) شاه پسر مرد به همراه اطعام عزاداران حسینی برگزار شد.

مراسم پیاده روی در آب‌پخش و روستای درودگاه و روستای جتوط تا آستان شاه قطب‌الدین حیدر (ع)، سعدآباد و روستای هلپه‌ای تا امامزاده میر هداف (ع)، روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله و روستای قلعه سوخته تا امامزاده جعفر (ع) برگزار شده است.

مراسم پیاده‌روی اربعین در شهرستان دیر پیاده‌روی اربعین از بقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع) برگزار شد.

پیاده‌روی اربعین حسینی در روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا و در آبدان از تا بقعه متبرکه میر بهزاد برگزار شد.

همچنین در شهرستان جم از مسجد جامع امیرالمومنین (ع) روستای آبگرمک تا امامزاده جعفر (ع) و از بهارستان تا امامزاده محمد (ع) برگزار شد.

مراسم پیاده‌روی اربعین در تنگستان از روستای عالی حسینی تا امامزاده میر احمد (ع) و در شهر اهرم تا امامزاده زین الشهدا برگزار شد.

در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، موکب‌های خدمت‌رسانی از زائران پذیرایی می‌کنند.

کد خبر 50649
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار