چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
گناوه در اربعین حسینی به سوگ نشست
گناوه- همزمان با اربعین حسینی، مردم مومن و دریادل شهرها و روستاهای شهرستان گناوه با برگزاری آئین های ویژه به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور و در شب و روز اربعین حسینی و همراه با برگزاری همایش عظیم و جهانی پیاده روی اربعین در کربلای معلی، گناوه عزادار امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم مؤمن و دریادل سیاه پوش در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش همراه با عرشیان و فرشیان اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت آئین‌های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای شهرستان در حال برگزاری است.

مطالب و بسته‌های فرهنگی و نوحه‌های سنتی و آئین‌های عزاداری به مناسبت این ایام در فضای مجازی نیز پخش می‌شود و از کانال‌ها و گروه‌ها و صفحات مجازی بهره برده شد.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و نان صلواتی و پخش بین عزاداران، اجرای تعزیه و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسب از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.

عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) و سوگواران شهیدان کربلا با حضور پرشور در حال اقامه عزای سید و سالار شهیدان در اربعین حسینی هستند.

پیاده روی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری از گلزار مطهر شهدا تا یادمان شهدای گمنام گناوه و همایش بزرگ اربعین حسینی با حضور تشکل‌های فرهنگی مذهبی، قرائت زیارت اربعین با حضور جوانان و نوجوانان حسینی در مصلی جمعه گناوه و پیاده روی از مصلی تا یادمان شهدای گمنام، برپایی ایستگاه صلواتی، نیز از آئین‌های ویژه که بعد از ظهر روز اربعین با حضور هیئت‌ها مذهبی، دسته‌های عزاداری و مردم مؤمن و متدین در گناوه تدارک دیده شده است.

همچنین برنامه‌های عزاداری هیئت و مساجد و اماکن مقدس در سراسر شهرستان گناوه در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر تدارک دیده شده است که با حضور عاشقان خاندان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 50657
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار