پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر ۱۰ درصد افزایش یافت
بوشهر- ️ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی وزن صادرات استان، گفت: در پنج ماهه سال جاری بیش از ۱۲ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی پیش از ظهر یکشنبه در جریان بازدید نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از گمرکات دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی اظهار داشت: طی پنج ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش شش میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: صادرات این میزان کالا از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش ۶۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای صادرات استان بوشهر عمدتاً به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، موزامبیک، سودان، نیجریه، پاکستان، تایلند و ترکیه صادر شده است.

افزایش واردات استان

سلیمانی به آمار واردات گمرکات استان در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: طی این مدت حدود ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۷۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سلیمانی افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول ال‌ای‌دی، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، برنج و انواع بلبرینگ و رولبرینگ است.

وی یادآور شد: همچنین در پنج ماهه سال جاری درآمد گمرکات استان، بالغ بر ۲۰ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال (معادل دو هزار و ۱۸ میلیارد تومان) بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۳۲۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 50675
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار