پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نویسندگان و شعرای خارگ سرمایه‌های فرهنگی این جزیره هستند
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: نویسندگان و شعرای خارگ سرمایه‌های فرهنگی این جزیره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله علی‌پور عصر یکشنبه در نشست با فعالان فرهنگی اظهار داشت: ادبیات فارسی، تاریخی چند هزار ساله دارد و ملت ایران یکی از اندک جوامعی بوده که بیشترین انس و الفت را با ادبیات داشته است.

وی اضافه کرد: ادبیاتِ هر دوره، مانند تکه‌ای از یک پازل عمل می‌کند که وقتی در کنار دیگر اسناد تاریخی قرار می‌گیرد، به ترسیم فضای فرهنگی و اجتماعیِ آن برهه از تاریخ منجر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: در طول تاریخ ادبیات فارسی نقش مهمی در جهت گیری اجتماعی مردم داشته است و این بعد فرهنگی را می‌توان از جمله محاسن برجسته ی ادبیات غنی فارسی برشمرد.

علی پور افزود: شعر و ادب فارسی نیز همواره از مسائل روز زمانه خود تأثیر می‌پذیرفت واین پیوند عمیق بین مردم و نثر و شعر فارسی گونه‌ای شگرف از تکامل معنوی یک جامعه است چراکه نویسندگان و شاعران از نخبگان یک ملت به شمار می آیند و آثار آنها یکی از ملاک‌های غنای فرهنگی، اجتماعی جوامع است.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: جزیره خارگ نیز در طول تاریخ ادبیات ژرف و نویسندگان ارزشمندی دارد که به نثر و نشر وقایع مهم تاریخی، تشریح موقعیت جغرافیایی خارگ، افسانه‌ها، داستان‌های کوتاه واقعی، زندگی نامه شهدا و اشعار بومی پرداخته اند.

علی پور گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که نویسندگان و شعرا همواره جز مهمی از فرهیختگان جامعه ایران بوده اند و قطعاً رهنمودهای آنان در قالب مشورت و انتقاد همواره سازنده است و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این اصل که ««مسولان باید نخبگان کشور را تشویق نمایند.»، مجموعه شورای شهر خارگ نیز امیدوار است به صورت مستمر از ذوق و هنر این بزرگان ادبیات ایران بهرمند گردد.

رئیس شورای شهر خارگ ضمن بزرگداشت شعر و ادب پارسی و سالروز درگذشت استاد شهریار با بیان یکی از اشعار استاد شهریار سخن خود را به پایان رساند؛ چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود تا جهان باقی و آئین محبت باقی است.

کد خبر 50692
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار