جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
زمینه تحصیل رایگان کودکان کار در دشتستان فراهم شود
بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: باید با پیگیری و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه تحصیل رایگان کودکان کار در دشتستان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی دوشنبه‌شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به فعالیت چشمگیر آموزش و پرورش در شهریورماه اظهار داشت: با آغاز شهریورماه تلاش و تکاپوی مجموعه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و سازماندهی نیروها چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به دستورات و مصوبات این این جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش باید برنامه‌های اجرایی خود در هفته دفاع مقدس را با هماهنگی دبیر این ستاد در شهرستان برای اجرا در مدارس، به مدیران ابلاغ کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اضافه کرد: خانواده‌هایی که تمکن مالی برای ادامه فرزندان خود ندارند باید با حمایت خیرین و مساعدت‌های آموزش و پرورش زمینه ادامه تحصیل فرزندان آنها فراهم شود.

بنافی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، شهرداری با هماهنگی و همکاری پلیس راهور نسبت به ایمن سازی پیاده روها و خط کشی معابر اهتمام ویژه داشته باشند و در جلسه شورای ترافیک شهرستان هم نماینده‌ای از طرف آموزش و پرورش حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اغلب دانش آموزان و خانواده‌ها برای عبور و مرور فرزندان خود از سرویس استفاده می‌کنند، اظهار داشت: باید سرویس‌های مدارس مجوز لازم را داشته و با برچسب قابل شناسایی باشند و از فعالیت خودروهای شخصی و متفرقه جلوگیری به عمل آید.

فرماندار شهرستان دشتستان استفاده از ظرفیت خیرین را یکی از راه‌های کاهش مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان باید فعالیت خود را آغاز کند و همایشی نیز در این خصوص برگزار و مشکلات و مسائل آموزش و پرورش مطرح و برای رفع آنها چاره اندیشی صورت گیرد.

بنافی با اشاره به معضل کمبود نیروهای خدماتی خصوصاً در بخش‌های ارم و بوشکان و رفع این موضوع، ادامه داد: بخشداران بخش‌های ارم و بوشکان باید همکاری لازم در زمینه اختصاص زمین برای احداث اردوگاه دانش آموزی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه به مشکل کودکان کار در شهرستان اشاره کرد و گفت: بهزیستی شهرستان با شناسایی این کودکان با همکاری آموزش و پرورش، زمینه تحصیل رایگان آنان را فراهم کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش در خصوص نرخ خدمات آموزشی مدارس هیئت امنایی بیان داشت: با افزایش ۲۵ درصدی شهریه این مدارس نسبت به سال گذشته موافقت می‌شود ولی دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی نباید تحت فشار قرار گیرند.

کد خبر 50735
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار