جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
طرح مبارزه با لوازم یدکی تقلبی در استان بوشهر اجرا شد
بوشهر- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده اداره کل صمت بوشهر گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه استان بوشهر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله کشاورز صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که واحدهای وارداتی، تولیدی و توزیعی لوازم یدکی ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا و کد رهگیری بر روی کالای مشمول شده اند، طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه به صورت جدی و مستمر پیگیری می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: مطابق با دستورالعمل مدیریت سطح عرضه، در طرح مبارزه با کالای قاچاق تقلبی و ناایمنِ لوازم یدکی و قطعات خودرو، مشاهده هرگونه کالای مشمول طرح در سطح عرضه که فاقد شناسه باشد، به منزله قاچاق تلقی می‌شود و توسط گشت‌های بازرسی مشترک برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای گشت‌های بازرسی مشترک شامل نمایندگان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بازرسین اداره کل صمت استان، نماینده اتاق اصناف، نماینده پلیس اماکن عمومی، نماینده پلیس امنیت اقتصادی و نماینده تعزیرات حکومتی است.

وی در مورد شناسه کالا اظهار داشت: شناسه‌های چند رقمی که مبتنی بر یک نظام جامع طبقه بندی کالاست و مشخصات ماهوی هر قلم کالا احصاء شده و در یک سامانه به منظور ایجاد برداشت مشترک از هر قلم کالا، به صورت رمزینه (بارکد) و یا نظایر آن بر روی کالا نصب یا درج می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده صمت بوشهر تاکید کرد: هم‌استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

کد خبر 50736
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار