شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مانور ترکیبی دریایی در بندر بوشهر برگزار شد
بوشهر- رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور ترکیبی جستجو و نجات دریایی، اطفای حریق و مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت خسروی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور با هدف ارتقا هماهنگی، بهینه‌سازی عملکرد جمعی و بالا بردن میزان آمادگی تیم‌های مشارکت کننده برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سه بخش مجزا و به موازات هم عملیات جست و جو و نجات، اطفا حریق و مقابله با آلودگی را به اجرا درآورد.

خسروی ادامه داد: این مانور با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی (اداره ایمنی و حفاظت دریایی، اداره عملیات دریایی، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست و گارد بندر)، و فرماندهی پایگاه دریابانی بوشهر (پرسنل ناوچه ۶۰ فوتی و قایق‌های نیروی دریابانی) برگزار شد.

وی گفت: بر اساس سناریوی تدوین شده در بخش جست و جو و نجات و اطفا حریق دریایی، پیرو اعلام اضطرار یک فروند شناور مستقر در لنگرگاه داخلی بوشهر مبنی بر حریق در پاشنه شناور، ایجاد انفجار و سقوط دو نفر از خدمه به درون آب، بلافاصله هماهنگی لازم توسط مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی بوشهر به عمل آمد.

خسروی تصریح کرد: در ادامه مانور شناور ناجی ۹ از جزیره خارگ جهت جست و جو و نجات و شناورهای دریابانی جهت مشارکت در جست و جو و همچنین قرق منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات با جست و جو بر اساس الگوی تعیین شده، نجات نفرات و انتقال آنان به اورژانس بندر صورت گرفت افزود: در همین ساعت ۲ شناور آتش‌خوار جهت اطفا حریق به محل مدنظر اعزام عزیمت و تحت فرماندهی عملیات اطفا، اقدام به پاشش فوم و مهار حریق کردند.

وی بیان کرد: در بخش دوم عملیات شناور مضطر اعلام کرد حجم زیادی از مواد نفتی همراه داشته که وارد دریا شده است، بر همین اساس تیم مقابله با آلودگی دریایی به همراه کارشناسان و تجهیزات مربوطه (یک ست بوم بهمراه پاوریک، اسکیمر ویر با پاوریک) بر روی شناورهای تعیین شده به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: تیم یادشده با رسیدن به موقعیت اقدام به محصور ورر آلودگی و جمع‌آوری آن توسط اسکمیر ویر کرد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص مانور یاد شده اظهار کرد: این اداره‌کل به‌عنوان مرجع دریایی استان، حداکثر توان عملیاتی خود را معطوف به برقراری و ارتقا ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی کرده است که در این رهگذر از دیگر ظرفیت‌های استانی نیز بهره می‌جوید.

خسروی افزود: برگزاری دوره‌ای مانورهای دریایی در سطوح محلی، استانی و ملی از هدف‌گذاری‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است که نقش مؤثری در به‌روزرسانی آمادگی، دانش و شناخت نقاط قوت و ضعف عملیاتی دارد، که با توجه به آن‌ها می‌توان پاسخ‌گویی مؤثر به سوانح واقعی را افزایش داد.

کد خبر 50743
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار