پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
سفر زائرین اربعین استان بوشهر در ایمنی کامل انجام شد
بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سفر زائرین اربعین استان بوشهر در ایمنی کامل انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: سفر زائران اربعین حسینی در ایمنی کامل انجام شد.

وی اضافه کرد: همه ۲۱ هزار ۴۷۰ زائر اربعین هم استانی که با ناوگان عمومی عازم شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده بودند در ایمنی کامل و سلامت به خانه‌های خود برگشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: یکی از تأکیدات ما در طرح اربعین ۱۴۰۱ توجه به ایمنی سفر و مراعات حال زائران اربعین بود که این امر با تعامل و همسویی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل مسافر و پلیس راه به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که بشدت بوسیله کارشناسان بخش حمل و نقل و همچنین نمایندگان سازمان صمت کنترل شد رعایت نرخ مصوب و کرایه حمل مسافر به مقصد مرز شلمچه و بالعکس بود که برابر با نظام نامه کنترلی موجود خوشبختانه هیچ موردی از تخلف مشاهده نشد.

اخترشناس با قدردانی از تعامل و همکاری صمیمانه تشکل صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان افزود: در جریان جابجایی زوار امسال شاهد تعامل بسیار خوبی بین مسئولان ستاد حمل و نقل اربعین و دست اندرکاران بخش حمل و نقل مسافر استان بودیم و همین امر موجب پاسخگویی به نیاز همه زوار به ناوگان شد.

وی با بیان این که از محدود استان‌هایی بودیم که از داخل خاک عراق زوار را جابجا کردیم اظهارداشت: در پی ازدحام زوار ایرانی در خاک عراق و رایزنی مسئولان مربوطه با انجام ۵۴۰ سفر ناوگان عمومی، مبادرت به جابجایی ۲۳ هزار ۷۶۰ زائر از داخل این کشور به پایانه مرزی شلمچه نمودیم که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تداوم جابجایی زوار از شلمچه به استان خبر داد گفت: با وجود کاهش چشمگیر بازگشت زوار هنوز شاهد بازگشت زائرین به کشور و استان هستیم و همکاران بخش حمل و نقل نیز همچنان در پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند.

کد خبر 50760
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار