جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین شود
بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: انتظار می‌رود که نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیماری‌های واگیر و غیر واگیر شناسایی و نقشه آمایشی آن تدوین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مدیریتی جدید حوزه سلامت افزود: بیماری‌های بومی هر منطقه و شهرستان استان بوشهر شناسایی شود، به‌عنوان‌مثال در برخی از نقاط استان بوشهر مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان در آنجا زیاد است.

امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم تهیه نقشه راه و نگاه راهبردی در حوزه سلامت اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن، سیستم آب و هوایی حاکم بر استان بوشهر و جغرافیای زیست‌بوم باید برای ارتقای سطح سلامت در حوزه پیشگیری و درمان استان نقشه راه و نگاه راهبردی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: تیم جوان و متخصص مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی باید نقشه راه حوزه سلامت استان بوشهر را با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین بکنند.

لزوم استفاده از ثروت و نعمت دریا

وی بابیان اینکه استان بوشهر باید به‌عنوان قطب تولید منابع انسانی فوق تخصص حوزه سلامت در کشور شناخته شود گفت: باید نقشه آمایشی نیازهای سخت‌افزاری‌های حوزه سلامت بر اساس جغرافیای استان بوشهر با افق ۱۴۲۰ طراحی و تدوین مشخص شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه استان بوشهر پتانسیل این را دارد قطب توریسم سلامت کشور شود اظهار داشت: جغرافیای زیست‌بوم استان بوشهر در حوزه سخت‌افزار بهداشت و درمان استفاده شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان اینکه در حوزه‌های بهداشتی و درمانی ظرفیت‌های استان بوشهر فوق‌العاده است افزود: ایجاد مجتمع‌های داروسازی با استفاده از مواد اولیه زیست‌بوم استان بوشهر در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر از ثروت و نعمت دریا در استان بوشهر استفاده بهینه نشده است این در حالی است که در تمامی دنیا در جغرافیای کرانه، مجتمع‌های داروسازی مختص همان فضا و زیست‌بوم ساخته‌شده است که نیاز در استان بوشهر نیز در حوزه کارآفرینی و تولید داروهای زیست‌بوم دریایی کار و برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه فضا برای حضور بخش خصوصی کارآمد در حوزه سلامت فراهم شود خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت به‌ویژه درمان استان بوشهر تجهیزاتی که در مدت اندک مدیریت تیم جوان و پرانرژی به استان اضافه‌شده بی‌نظیر است.

کد خبر 50774
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار